🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق این است

(ثبت: 223789) اسفند 26, 1398 

 

خاک عالم بر سر من می کنند
وانگه آتشها، که بر هم می کنند
جستجوها می کنند در کار من
چون نیابند عشق در اعمال من
از گناهانم طبقها ساختند
دار من بر روی آن پرداختند
نیک دانستم چرا در این میان
رخت بربستند از من عارفان
عشق آن نیست تا بخواهم لذتی
عشق آنست تا ببخشم نعمتی
درد آن نیست تا بپیچم بر خودم
درد آنست تا نبینم جز خودم
کار ِباران، خاک خُشک آراستن
تشنگی ها را ز جان پیراستن
راه باران، سبزه آرائی، چمن
چشمه ها جاری کند در هر دمن
ما به دست خود، شکستیم ریشه ها
خاک جولان می دهد، در بیشه ها
درد را بر دردها انباشتیم
خود پسندی را بر آن افراشتیم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 26, 1398

    عشق

    علاقه یِ شدّت قلب

    به علقه ها احترام باید کرد

    سلام

    استاد مروجی اندیشه نگار

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌷

    لاکِ خود بینم فرو ، بس عارفان
    در میان خلقی رها از خود همان

    لحظه با نعمت خدایی روبرو
    سدِّ جوعی می کنند با قرصِ نان

    ولی اله بایبوردی

    26 / 12 / 1398

    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا