🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق یعنی

(ثبت: 6017) اردیبهشت 29, 1397 

مثل سگ های هار می ماند،چشم هایش به استخوان کسی

عشق این کیمای دور از دست،آفتی بود در جهان کسی

عشق یعنی سکوت را خوردن،یا شبی از قطار جا ماندن

عشق یعنی که بشنوی حرفِ….[دوستت دارم] از زبان کسی

زخمی از عشق های بی حاصل،جفت گیری به شیوه ی سگ ها*

ابتدا انتها سگی ولگرد،سر در آورده از رمان کسی

شکل هایی عجیب اصلا هیچ،خط خطی های گنگ و نامفهوم

فکر در فال قهوه داریُ و زل زدی توی استکان کسی

عشق یعنی که آیه می خوانی،با دعا با سلام با فریاد!

در تکاپوی آیه خواندن هات فکر یک بوسه بر لبان کسی

حرف داری برای خودکارت،حرف دارد برای تو خودکار

تا تهش را دروغ میگویی وَ قسم میخوری به جان کسی

بُگْذر اندیشه هام مسمومند،مثل باران: _اسیدی و تندم_

ابر عصیانگری که من باشم،گیر کردم در آسمان کسی

میوه(سیب) های درخت را خوردند،نصفه نیمه رهایشان کردند

بگذر از من عزیزِ من بگذر،من نمی خواهم از دهان کسی

گفته بودی که فال را بلدی،رفته ای فال را بهم زده ای

من همان خط خطی گنگم که گیر کردم در استکان کسی

ا.تنها

اردبیهشت 97/

* سگ ولگرد،از چندین جهت قابل بررسی است،از “با حیوانات مهربان تر باشیم” تا “هوس هبوط می آورد”؛من فکر میکنم تمام بدبختی های” پات “از همان  جفت گیری ناهنگام شروع شد که صاحبش را گم کرد و الخ!(احتمالا خیلی های دیگر هم همین فکر را میکنند)

این را عرض کردم برای عزیزانی که سگ ولگرد را نخوانده اند.

اراتمند عزیزان

ابوالفضل.رمضانی/

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رضا زمانیان قوژدی

    اردیبهشت 30, 1397

    سلام استاد رمضانی بزرگوار

    عالی سرودید…لذت بردم.جسارتا مصراع دوم بیت چهارم ایراد تایپی کوچکی دارد…

    …زل، زده ای توی استکلن کسی

    سهوا زدی تایپ شده.

    مانا باشید…یاعلی

    • ابوالفضل رمضانی

      اردیبهشت 30, 1397

      سلام بر خلو دخوی عزیز

      خرسندم که بعد مدتی سعادت دارم در محضرتان باشم.

      شاگردی میکنم در جوارتان.

      خیلی ممنونم.

      در مورد مصرعی که فرمودید اشتباه تایپی ندارد،اگر" زده ای" قرار دهیم وزن را مخدوش میکند.

      بر وزن نیم مصرع فـ(ا)ـعلاتن،مفاعلن،فعلن.تقطیع به ارکان بفرمایید،متوجه خواهید شد.

      از حضور شما خیلی متشکرم.

      زنده باشید.

      • رضا زمانیان قوژدی

        اردیبهشت 30, 1397

        سلام و درود

        درست می فرمایید.

        کلام شما بر مبنای تشدید "یاء" داری و وقف در حرف ربط "و" است حال آنکه خوانش بنده بر اساس وقف بعد از "زل" بود:

        فکر در فال قهوه داریو زل، زده ای توی استکان کسی

        مانا باشید

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 30, 1397

    سلام و درود و خیر مقدم 

    خوشحالم   شاعر توانمندی را در وبسایت شعر پاک زیارت می کنم .

    شعر محکم و زیباست 

    دلمریزاد 

    در پنا خدا شاد زی

    • ابوالفضل رمضانی

      اردیبهشت 31, 1397

      سلام خدمت شما جناب طارق خراسانی نازنین

      خیلی سپاس گزارم از مهربانی شما.

      زنده باشید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا