🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق

(ثبت: 221615) بهمن 7, 1398 

 

در کنارت حضرت محبوب و جانان نیست، هست؟
لحظه لحظه منتظر ماندن که آسان نیست، هست؟

دل گرفتار کسی باشد که سهم دیگری ست
هیچ فرقی بین آزادی و زندان نیست، هست؟

تو کنار خاطراتش، او کنار یار خود
حال تو با حال او هرگز که یکسان نیست، هست؟

گرچه فهمیدی دلت بازیچه بوده دست او
مرد عاشق لحظه ای درگیر جبران نیست، هست؟

چشم ابری قاصد غم های در دل خفته است
ظرف صبرت می شود لبریز، پنهان نیست، هست؟

گرچه “رفتن” قسمتی از عاشقی کردن شده ست
بی خبر رفتن ولی در شان انسان نیست، هست؟

ریزش کوه غرورش راه را بسته ولی
ماجرایی از فداکاریِ دهقان نیست، هست؟

عشق یعنی: “ناگهان ویران شدن” با این وجود
هیچ کس از عاشقی کردن پشیمان نیست، هست؟

#حمیدرضا_گلشن

 

 

 

 

نظرها
  1. مينا امينی

    بهمن 7, 1398

    ” لحظه لحظه منتظر ماندن که آسان نیست، هست؟ ”

    درود آقای گلشن
    خوش آمدید به جمع شعر پاکی ها
    مانا باشید به مهر💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا