🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 علقمه …

(ثبت: 231080) شهریور 8, 1399 

علقمه …

علقمه بس کن دگر ، اینقدر طنّازی مکن
اِدّعای بذل و بخشش ، دست ودل بازی مکن

تشنه میمانی خودت از دست و لعلی تشنه لب
پیش دریاها دگر بحثِ سرافرازی مکن

در حَرم ذکر همه اطفال باشد العطش
پس چو مردابی خموش و نغمه پردازی مکن

کلِّ دریاها بُود سرباز دستانش ، تو پس..
از خجالت عزم رفتن بهر سربازی مکن

گشته ساقی گرچه بی دست و سبویش چاک چاک
بهر دشمن رود بودی ، رود ، غمّازی مکن

تیر در چشمان او ، فرقش دوتا ، دستان جدا
جعفر طیّار ، نزدش بحث جانبازی مکن

قبر کوچک خود گواهت شد، یلِ اُمّ البنین
نوحه خوان بس کن دگر تو مستند سازی مکن

یک قلم در دست (تنها) مانده از مدحش خجل
اشک ، قدری صبر کن اینک تو لجبازی مکن

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    شهریور 8, 1399

    قبر کوچک خود گواهت شد، یلِ اُمّ البنین
    نوحه خوان بس کن دگر تو مستند سازی مکن

    درود استاد نبی گرامی
    ایام را تسلیت عرض می کنم
    سروده های شما و دیگر استادان و دوستانم در بزرگداشت واقعه مقبول حضرت حق

    🌹🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      شهریور 8, 1399

      درود و ارادت 🙏🏼🙏🏼

      ممنونم استاد ، التماس دعا

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 8, 1399

    🌹🌹🌹🌹
    باسلام و درود خدمت شما
    عرض تسلیت ایام
    اجرکم عندا…
    🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      شهریور 8, 1399

      درودها

      عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سردار کربلا

      التماس دعا 🙏🏼🙏🏼

  3. محمدعلی رضاپور

    شهریور 8, 1399

    السلام علی الحسین
    سلام بر شما
    احسنت
    خدا از شما قبول فرماید!
    موفق باشید❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا