🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عیب جو …

(ثبت: 4096) اردیبهشت 31, 1396 

          « به نام خدا »

عیبِ ما را در حضور ما بگو ؛

در غیاب ما مگو ای عیب جو 

هر چه بد گویی ز ما کم گفته ای ؛

گر تو خواهی خود بگویم مو به مو

ای که دانی خویش را عاری ز عیب ؛

اندکی از حُسن های خود بگو !!!

غیبت از نامردمان سر میزند ؛

مـَرد گوید هر سخن را روبرو

آبروی ما اگر در دستِ توست ؛

« تا ابد هرگز نخواهم آبرو »

بعد از این هرکس تو گویی کافر است ؛

سجده باید کرد بر ایمان او 

بیش از این «مهران» مگو با او سخن ؛                

چون که یاسین خوانده ای در گوش او

      « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 31, 1396

    آبروی ما اگر در دستِ توست ؛

    « تا ابد هرگز نخواهم آبرو »

    سلام و درود  بر مهران عزیزم

    از آن دسته اشعاری ست که با تمام وجود دوستشان دارم 

    اشعاری که تلنگور به محاطب می زند عالی ست

    یک نفر پنجاه سال پبش سعایتی کرد خدا شاهد است که هنوز  بار منفی آن سعایت مصیبت آفرین است.

    بنازم به دین مبین اسلام که چه خوب  در این زمینه فرهنگ یازی کرده است :

    «ویلُ لکلِّ همزةٍ لمزةٍ» 

    وای برهربدگوی طعنه‌زننده

    لا یُحِبُّ اللّهَ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ اِلاّ مَنْ ظُلِمَ وَ کانَ اللّهُ
    سَمیعاً عَلیِماً.   (نساء ـ 148)

    خداوند دوست ندارد کسى با سخنان خود بدیها (ى دیگران) را اظهار کند، مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد، خداوند شنوا و دانا است.نساء ـ 148

    در پناه خدا شاد زی

    • مهران اسدپور

      خرداد 1, 1396

      درودها جناب خراسانی عزیز ؛

      سپاس از بزرگواری و فیض حضورتان …

      در پناه حق شاد و تندرست باشید .

  2. جواد مهدی پور

    خرداد 1, 1396

    سلام و عرض ادب محضر شما جناب اسدپور گرامی

    عالی و آسمانی سرودید

    لذت بردم

    زنده باشید به مهر

    درودهاااااا

    • مهران اسدپور

      خرداد 1, 1396

      درودها جناب مهدی پور ارجمند ؛

      حضور ارزشمندتان را ارج مینهم…

      سپاس از الطاف بیکران حضرتعالی…

      پیوسته تندرست و منصور باشید.

  3. محمدحسین پژوهنده

    خرداد 1, 1396

    عالیس. آفرین

    • مهران اسدپور

      خرداد 1, 1396

      درود و سپاس جناب پژوهنده گرانقدر…

  4. محمدجواد منوچهری

    خرداد 1, 1396

    سلام وعرض ارادت

    زیبا سرودید

    • مهران اسدپور

      خرداد 1, 1396

      درودها جناب منوچهری عزیز ؛

      برقرار و کامیاب باشید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا