🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عید و…

(ثبت: 268397) اسفند 25, 1402 

 

فکر عید و خرید و شیرینی,بوی گل های یاس در سینی
این طرف یک دل ترک خورده ،مثل بشقاب نازک چینی

پشت دیوار آرزو هایش ،از تب دردِ فقر می لرزد
او به فکر عمیق رفته فرو ،خوابی از روزهای رنگینی

با سوالی بدون یک پاسخ ،لحظه هایش عجیب درگیر است
کاش می شد دوباره طرحی ریخت ,طرح احسان و نیک آیینی

تا به کی هی نگاه از بالا،تا به کی وعده های پوچ محال
پشت درهای بسته می بینی ؟،چهر ه ی زرد و زار مسکینی

کوه هم از درون فرو پاشید،دست ها یش شکایتی دارند
از تضاد میان انسان ها ،از قوانین پوچ و ننگینی

کبکِ سر زیر برف کرده فرو!ملک با ظلمِ تو نمی ماند
آه مظلوم تا سما رفته ست ،تا بگیرد جواب  نفرینی

 

 

 

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اسفند 25, 1402

    درود بر بانو پناهنده ی بزرگوار و ارجمند
    شعر بسیار زیباییست.
    اول خوانش قافیه هایش برایم سخت بود ولی وقتی دوباره خواندم به نظرم ایراد از خواندن خودم بود.
    فقط تا به کی دوم تا (بی) کی تایپ شده.
    سپاس از به اشتراک گذاری آثارتان
    شاد و سلامت باشید💐💐💐🌺🌺🌺

    • صدیقه پناهنده

      اسفند 28, 1402

      درودها استاد.
      سپاسگزارم .اشکال تایپ اصلاح شد.

  2. شیدا شهبازی

    اسفند 29, 1402

    سلام و درود👏👏👏

  3. حمید گیوه چیان

    فروردین 1, 1403

    درود بانو پناهنده ی بزرگوار
    سپاس از اشعار زیبایتان
    سال نو مبارک
    شاد و سلامت باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا