🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرجام این تدبیر..

(ثبت: 239671) خرداد 17, 1400 

فرجام این تدبیر…

در دولت تدبیر ، بی تدبیر گشتیم
یک دوره اش صد ساله ماها پیر گشتیم

از بس اُمید و آرزو در دولتش بود
از نان اُمّیدش ، تمامی سیر گشتیم

هر روز یک بازیّ و هر شب ماجرا بود
بیچاره ماها ، روز و شب تقطیر گشتیم

اویی که مالی داشت ، روزافزون فزون شد
باقی اسیر پنجه ی تزویر گشتیم

با وعده هایی پوچ و توخالی که دادند
آهوی پا در دامِ این نخجیر گشتیم

از سفره هامان نانِ خالی را ربودند
ما ماتِ این تقدیرِ بی تصویر گشتیم

تاثیرِ این اکسیر ، تفسیری ندارد
هم دست و هم پا جمله در زنجیر گشتیم

تنها دوایِ درد(تنها) ، پس کجایی..؟
ما شیعه ها سیر از غمِ تقدیر گشتیم

آقا بیا ، یک شهر دارد انتظارت…
ما پیر از این هجمه ی تاخیر گشتیم

✍حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 17, 1400

    درود احترام. جناب دوست حسن نبی عزیز بسیارعالی . بسیارعالی 🌸🌺🌸

    • حسن نبی

      خرداد 17, 1400

      درود و ارادت جناب استاد یزدانی ، ممنونم از لطف همیشگی شما🙏🏼🙏🏼

  2. طارق خراسانی

    خرداد 17, 1400

    سلام و درود

    خیلی زیباست
    آفررررین

    بیان حقیقت را از زبان شاعران پاک باید شنید

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

    • حسن نبی

      خرداد 17, 1400

      درود جناب طارق دوست داشتنی ، ممنون از زحمات شما🙏🏼🌹🙏🏼

  3. کبری محمدی

    خرداد 18, 1400

    سلام
    مثل همیشه عالی قلم زدید
    پاینده باشید و برقرار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن نبی

      خرداد 18, 1400

      سلام و ارادت ، زنده باشید 🌹

      ممنون از توجه شما🙏🏼🙏🏼

  4. کبری محمدی

    خرداد 18, 1400

    🌺آقا بیا ، یک شهر دارد انتظارت…
    ما پیر از این هجمه ی تاخیر گشتیم🌺

    🌿اللهم عجل لولیک الفرج🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا