🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرصت آدم شُدن

(ثبت: 228172) خرداد 29, 1399 
فرصت آدم شُدن

 

🔰🔰🔰

صبحدم ” بلبل دلسوخته ای..
روی یک شاخه گل ِ سُرخ نشست,
“عشق” را بو میکرد ..
بر سَر ِ چینه ی تنهایی من فاخته ای..
داشت “… کو کو… میکرد

عشق کو ؟
….عاشق کو ؟

چیست این فتنه که مفتون شده دارد بسیار

هر کسی عاشق شُد
هر که دل در گرو دلبر داشت
خُسرو و شیرین را
لیلی و مجنون را
هر کسی از بر داشت
شک نکن بیمار است
عشق ” هذیان دل ِ تب دار است ….

من در این بیداری…؛
من در این حیرانی…؛
دیده ام خواب خودم را صد بار
باز هم ، خواب خودم را ، دیدم,
عاشق و عارف و بی تاب ، خودم را دیدم
جای نیلوفر مرداب,، خودم را ، دیدم

من ,(خودم ) را , دیدم
کودک نیل دلم را دیدم,,.
آب.. .
– با خود…
– می برد.

و یکی را دیدم …
سر فرو برده در احساسم و فریاد کنان, می گوید ؛
(عشق,, صرافی.. نیست…)
من, به او میگویم ؛
“دل فرهاد, به این “سادگی” و “صافی” نیست.”
دلبرا…

– ؛”معجزه ی چشمانت”..
کافی.. نیست….

من به اعجاز تلاقی لبم با لب تو , دل بستم …
پای این پنجره فولاد, به این کام فقط بنشستم

من خودم شأن نزولم,.. بنگر…
.
آیه ای, نازل شد ,
دارد از زیر لبم, روی زمین, می ریزد
(( آدم )) از خاک وجودم, انگار..
قد عَلَم کرده که بر پا خیزد

درد بالغ شُده ی من, حالا..
در سرازیری مرهم شُدن است.
“زندگی ” زنده به ” تن ” بودن نیست …؛
(( زندگی )) فُرصت آدم شُدن است .

شادان شهرو ✍️
💦: دکلمه با صدای ” لنا “💦

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 29, 1399

    سلام

    آفرین
    بسیار خوب است

    در پناه خدا 🌹

    • درود و عرض ادب جناب طارق عزیز
      خیلی خوش آمدید
      سپاس از حضور ارزشمندتان

      🙏🌺

  2. رضا زمانیان قوژدی

    خرداد 29, 1399

    درود استاد شهرو
    زیبا و دلنشین است حاصل اندیشه و قلمتان.
    بمانید

    • درود و عرض ادب جناب زمانیان بزرگمهر
      خیلی خوش آمدید
      سپاس از نظر لطفتان

      🙏🌹

  3. ایول داری وبه زیبایی تمام آفرین ها داره متاسفانه اینقدر مردم درگیر روزمرگی و مشکلات اقتصادی شدن که دیگه فرصتی برای آدم شدن نمونده انسان شدن که جای خود دارد .امیدوارم بعداز خوندن شعرنیمایی زیباتون کمی آدمتر بشم .مرسی دمت گرم

    • میدونی درویش خان …
      الان که دارم شعرمو میخونم می بینم یه جای کارش میلنگه

      این آدم شدن , اگر اون آدمی باشه که ادیان ازش گفتن ) , فکر نکنم همچین شدنی باشه , اگرچه از لحاظ پس رفت , تا چندوقت دیگه به امیدخدا به عصر حجر مشرف میشیم. و نئاندرتال شدن تو شاخشه .🤔

      ولی رسیدن به اون آدمی که در جنت مفت میخورد و حرف کلفت می زد بعیده …
      تو جنتی که همه چیش طبیعی بود
      نه آبلیمو اسیدی داشتن
      نه روغن پالم

      لامصب جاشونم خوب بود
      تو بهشت
      لب کشت

      ولی چرا .. برای امثال خاوری شدنیه , با اون پول مفت میتونن چنان فضای رویایی تووی یه جزیره درست کنن که بهشت و آدم پیشش لنگ بندازه .

      من و تو که از همین حالا باید مثل نئاندرتالا به فکر یه لنگ باشیم که ببندیم دور خودمون

      • خاوریها خاوری اند وماها فعلا در حد ژیان
        آدمی که مولانا گفت نه دیگران .جای تو هم خوب میشه نگران نباش یک روز بهشت مهمان من
        ❤️🙏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا