🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فریاد

(ثبت: 1001) اسفند 23, 1394 

چه می خواهی از من 

که می باری بر من

آتش خشمت را 

کفتارها را تا دندان مسلح می کنی

گرگان را می شوری بر من 

دست در زنجیر و در بند می کنی 

بازوی ظلم مینهی بر من

چرا این درد بر من طغیان می کنی

بین این همه ملت

ملتم طعمه ی گرگان می کنی

چرا در اوج سر به زیری 

سر افکنده و خارم می کنی

ملتم تالان شدست بنگر 

سیم خاردار است 

میان منو امثالم

چه می گویی آخر 

چه چیزی بارم می کنی

این که لبهایم بدوزم بی صدا باشم 

یا که چشمهایم ببندم بی نوا باشم

چرا حرف از آن زنده به گوران نزنم

برآی چی ?

حرف از کشتار دره ی زیلان نزنم 

این شنگال و کوبان چی?

اینها که دیگر آشکارا سوختند

شنگالی که سوخت سالهاست می سوزد

حلبچه ای که هست 

سالهاست که خفه شد

در دود اعراب بی گناه کشته شد

روبسکی را که شب در غفا

به خونم آغشته اند نمیروید دیگر 

چرا از رنج پدر هیچ نگویم 

از حرف مادر هیچ ندانم 

از چشم خواهر اشک نچینم 

بر زخم خودم هیچ نزارم 

چرا خشکم زند 

خشم را بقورتم 

از خشم قلم آتش گرفتست 

از درد دلم می سوزد بنگر

این درد را نتوانم پنهان کردن 

سخت نمیشود در من افکارم 

افکاری که صفحه های کهنه ی تاریخ را

باز از نو می گشایند 

و باز می فهمانند به تو و امثالت

باز به روخ می کشد

اسالت دیرینه اش را

سکوتم شکسته است 

این بار زبانه های آتشم را 

هیچ آبی نتواند محارش کردن 

این دلبخون خفته نیست دیگر 

می بیند و لمس می کند دردهایش را 

پا در جای پای اجدادش گزارده است

حق را فریاد میزند دیگر

نظرها
  1. سوگند صفا

    اسفند 24, 1394

    سلام و عرض ادب جناب حسینی

    قلم تون ماشالله قویه..

    و خوشحالم استفاده میکنم

    زنده باشین

    یاحق

  2. نگار حسن زاده

    اسفند 24, 1394

    درود بر شما بزرگوار

    زیبا بود

    موفق باشید

  3. علی معززی

    اسفند 24, 1394

    سلام دوست من

    زیبا بود…

  4. عسل رادمنش

    اسفند 24, 1394

    سلام بزرگوار

    تلخ و دلنشین بود/مانا باشید

  5. سلام ودرود جناب حسینی

    خیلی زیباودلنشین بود

    موفق وسربلندباشین

    درپناه حق

  6. سمانه تیموریان

    اسفند 25, 1394

    عرض سلام

    درود بیکران

    قلمتون همیشه سبز 

    عالی بود 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا