🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قدح باده بیاور

(ثبت: 6750) مهر 6, 1397 

ساقیا باده بیاور برسان امدادی

که اجل جان ببرد بی خبر و فریادی

من و هر قطره می حالِ عبادت داریم

پیرم  از آن خبرِ لطفِ خدا می دادی

تا نگیری تو مرادِ دل خود هیچ مرو

ای که در کوچه معشوقه ی ما اِستادی

لاله دیری ست قدح بُرده به دستان دعا

 تا که شیرین بزند بوسه لبِ فرهادی

صیدِ در دام و فرامُش شده ی صیادم

نکند رحم به صیدِ دلِ خود صیادی

عیب در ذرِّه ندیدیم و گناه است، مگو

 ناصح شهر که همواره پیِ ایرادی

 گاه پرواز  و لب تشنه و ساقی امشب 

 قدحِ باده بیاور برسان امدادی