🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قناری ها نمی خوانند

(ثبت: 255206) دی 30, 1401 

 

قناری ها نمی خوانند!

هوا سرد است و بارانی
دلم دریای طوفانی
خیابان تنگ و تاریک است و راهی پرخطر در پیش روی کودکان شهر!
قناری ها نمی خوانند
گلها زرد و پژمرده
ومن
از اینکه با سرعت هدر رفتند فرصت ها
هراسانم
چراغ شهر خاموش است و ما غافل ز خشم مادران شهر ارواحیم
نمی دانم
نمی دانم
گناه شاعر شهری که می خواهد صدای ناله و نفرین مردم را علیه ظالمان بر گوش انسانها رساند چیست؟
اگر چه نیست در دنیا دگر گوشی که باید بشنود حرف حقیقت را !
بیا باهم بکوشیم و
صدای مردم مظلوم عالم را
در این دوران وانفسا
مرتّب با قلم بر صفحه ای از دفتر اشعاربنویسیم
شاید
یکنفر فردا ببیند شعرهامان را
و با فریاد خود آنرا برای آن کسی خواند
که می آید
لباس عدل می پوشد
و از بیدادگرها می ستاند
حق آنانرا!!

 

#مهدی_سیدحسینی

توضیح: تاریخ بین سالهای ۸۸ تا ۹۰

 

 

 

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    دی 30, 1401

    سلام
    شما یک. شاعر کامل هستید
    درودتان

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

    • درود استاد
      نظر لطف شماست و از بزرگ منشی تان
      خیلی مونده تا نام شاعری کامل را روی خود بگذارم
      سلامت باشید 🌷🌷

  2. صفا یغمایی

    دی 30, 1401

    درودبرشما استاد سیدحسینی عزیز
    چقدر زیبا وناب .لذت بردم .
    آفرین به قلم زرنگار واندیشه‌ی پاکتان.
    🌺🌺🌺

    • درود جناب یغمایی
      سپاس از نگاه زیبا و پرمهرتان
      همواره شاد و سلامت باشید 🌷🌷

  3. شاعر ارجمند
    ادیب فرهیخته
    قلم توانای شما در طنز مثال زدنی بوده و هستند ولی امروز شعری از شما خواندم که به استادی نگاشته بودید و قلمتان گرم رقصی موزون بوده است .
    از خواندن این اثر چنان به وجد آمدم که حیفم آمد نگویم مرحبا مرحبا
    اصلا امروز آدینهی دیگریست چقدر دوستان و اساتیدم اثار خوبی به اشتراک گذاشتند .
    مهرداد جان مانا با آن اثر زیبا و شما با این اثر شگفت انگیز
    لذت بردم
    دستتان را می بوسم و از خداوند منان می خواهم سایه ی هنرتان سالهای سال بر سر ادبیات ایران زمین باشد .
    سپاس استاد.

    • درود جناب شرعی
      سپاس از حضور گرم و نگاه زیباتون
      شاد و سلامت باشید 🌷🌷

  4. سلام و درود و خدا قوت
    بسیار زیبا

    • درود جناب رضاپور
      سپاسگزار حضور گرم و لطف بی دریغتون
      زنده باشید به مهر🌷🌷

  5. مهرداد مانا

    دی 30, 1401

    سلام
    من برعکس دوستان همچنان به سروده های طنز شما مومن ترم
    چون در کلاسیک طنز بسیار پخته تر عمل می کنید و به یک برند تبدیل شدید . البته هرجور و هر شکل که بسرایید ، مانا با شوق به صفحه تان خواهد آمد چون قدر بارعام را می دانم

    • سپاسگزارم
      شعر نو هم عالم خودشو داره از وقتی در زمینه طنز قلم زدم جز چند شعر نو نگفتم و همانگونه که اشاره کردم این شعر مربوط به سال ۸۸ یا یکی دوسال بعد هست. دقیق نمیدونم 🌷🌷

  6. علی معصومی

    بهمن 3, 1401

    درودهای فراوان
    جناب حسینی عزیز
    احسنت برذشنا
    نیمایی زیبایی است
    ♡♡♡

  7. مهدی سیدحسینی

    بهمن 3, 1401

    درود جناب معصومی
    سپاس از حضور گرمتون
    نگاهتان زیباست شاد و سلامت باشید 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا