🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قناعت ..

(ثبت: 1800) تیر 3, 1395 

بسمه تعالی

عشق های نو رسیده  زود بر هم می خورد

آهـــــن آتش ندیده بیشتر خم می خورد

هر که با آب قناعت جام خود را پر نکرد

زیر آوار بلاهت سیلی غـــــــم می خورد

پادشاهی چون سلیمان هم شوی ، غافل نباش

موریانه چـــــــوب او را نیز کم کم می خورد

من ندیدم شیر بر هم نوع خود یورش برد

پس چــرا  امروز آدم  خون آدم می خورد ؟

پلک بر هم می زنی  آشفته می سازی مـــرا

من چه باشم ! نظم عالم نیز بر هم می خورد

بینوایان دست خود را با دعا پـــر کرده اند

بیشتر ، سرمایه دار از خوان حاتم می خورد

خشک و تر در آتش بیــــــداد  خاکستر شوند

شیر ، خون و گوشت را در صید با هم می خورد

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):