🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لا فتی الا علی

(ثبت: 238669) اردیبهشت 15, 1400 

لا فَتی الّا علی
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
———————–
لا فَتی الّا علی ، ذکر خداست
ساقی کوثر علی ، شیر خداست
لا فَتی الّا علی ، وقت سحر
ابن مُلْجِم یا علی گفت بی خبر
لا فَتی الّا علی ، فرقش شکافت
هر کجا را گشت، همتایش نیافت
لا فَتی الّا علی، شد غرق خون
دشمنش را بُرد ، کینه تا جنون
لا فَتی الّا علی، وقت نماز
یا علی گفتند ، با سوز و گداز
لا فَتی الّا علی ، شد روضه باز
اشک زینب ریخت، بر چادر نماز
لا فَتی الّا علی ، بابا شکست
فرق مولا را حسن ، آنگاه بست
لا فَتی الّا علی، کعبه گریست
خانه زاد کعبه، مولایم علیست
لافَتی الّاعلی، لاسیف الا ذوالفقار
شد خدا هم در عزایش سوگوار
لا فَتی الّا علی، بارید چشمان حسین
سینه ی سوزان او در شور و شین
لا فَتی الّا علی، ذکر لب است
ذکر مولا نغمه ی روز و شب است
لا فَتی الّاعلی، بیداد چیست؟
مرد نخلستان رفیق چاه کیست؟
بعد زهرا چاه شد همراز او
فُزت ربِّ الکعبه شد آواز او
در شبی که فرق مولا شد دوتا
آدم و خاتم گرفت بر او عزا
تَهَدُمَت و اللّه اَرکانَ الهُدی
زینب نشست بر ماتم شیر خدا
با کاسه های شیر ایتام آمدند
کودک، جوان یا پیر ایتام آمدند
عباس بود و زینب و شاه شهید
بر سینه و سر شد سردار رشید
فرق دو تای مرتضا را او بدید
بر نیزه رأس سَیّدِ خود را ندید
———————————-
شاعر و ستایشگر اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا