🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لمس شعله

(ثبت: 266741) دی 15, 1402 

 

آری دوست من
ما در سه گام
از هفت آسمان گذشتیم:

سواره
بر اسب‌های تک شاخ
پیاده
با شمشیر
و خوابیده
روی برگ‌های نیلوفر آبی

آن گاه،
در چرخه‌ای بی‌ تناقض از اشتیاق
بر نیروی آفتاب چیره شدیم
در هر پگاه و شامگاه
بر نیروی آتش و برق نیز
در هر نیمروز

چه کسی می‌هراسد
از ابرهای تیره‌
که به شکل گُرز در می‌آیند
یا گوسفند
یا حلزون؟
بگو بیاید
تا به اتّفاق
تمام حلقه‌های تاریکی را
در دم فرو بریم
و با حیات
تبانی کنیم ممات را

در باز دم ما
نه آب است و نه آتش
باد است
که بی لمس شعله
دور می‌کند
دور
همۀ غبارها و دودها را

 

1402.08.23

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    دی 16, 1402

    سلام

    عالی

    سرایشی هدفمند
    در سلاستی همراه فخامتی که باید
    با کنایاتی در کنه
    که آتش را
    در شعله وری ناب می برد
    با تلطف باد
    که احسن بود این همه نماد

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    دی 15, 1402

    بگو بیاید
    تا به اتّفاق
    تمام حلقه‌های تاریکی را
    در دم فرو بریم
    و با حیات
    تبانی کنیم ممات را

    در باز دم ما
    نه آب است و نه آتش
    باد است
    که بی لمس شعله
    دور می‌کند
    دور
    همۀ غبارها و دودها را

    شعر هایت همگی در همه جا محکم و قرص است عزیز

    سلام گوهر بانوی پاک

    خدا را شکر که زنده ام و سعادت خوانش اشعار زیبایت را دارم

    در پناه خدا شاد و ‌سلامت زی🍃✌️👏👏👏👏👏👏👏👏✌️🍃

    • فریبا نوری

      دی 15, 1402

      درودها و سپاس از محبت جاری و سرشارتان🌷🌷🌷

  2. احسنت سرکار خانم نوری ارجمند
    قلمتان سرسبز
    👏👏❤️👏👏🌸👏👏🌺

    • فریبا نوری

      دی 15, 1402

      درود و سپاس فراوان از مهرتان

  3. صفا یغمایی

    دی 15, 1402

    درودتان بانو نوری ارجمند
    اثرزیبائی‌ست مرحبا
    موفق وپاینده باشید.
    🌺🌺🌺

    • فریبا نوری

      دی 15, 1402

      درود و سپاس فراوان از مهر حضورتان

    • فریبا نوری

      دی 15, 1402

      درود و سپاس فراوان از مهر حضورتان

  4. علی معصومی

    دی 15, 1402

    درودها بر شما
    بانوی اندیسمند
    استاد نوری گرامی
    اگرچه این اثر زیبا را جای دیگر خوانده بودم
    اینبار نیز با صدای دلنشینتان مرور کردم
    🌿🌹👏🏻👏🏻👏🏻

  5. معین حجت

    دی 16, 1402

    بسیار عالی …
    درود بر شما بانوی استاد 👏👏👏💐💐💐

  6. درود و احترام شاعر و منتقد ادبی ارجمند
    بسیار عالی و تحسین برانگیز

    آری دوست من
    ما در سه گام
    از هفت آسمان گذشتیم:

    سواره
    بر اسب‌های تک شاخ
    پیاده
    با شمشیر
    و خوابیده
    روی برگ‌های نیلوفر آبی

    آن گاه،
    در چرخه‌ای بی‌ تناقض از اشتیاق
    بر نیروی آفتاب چیره شدیم
    در هر پگاه و شامگاه
    بر نیروی آتش و برق نیز
    در هر نیمروز

    چه کسی می‌هراسد
    از ابرهای تیره‌
    که به شکل گُرز در می‌آیند
    یا گوسفند
    یا حلزون؟
    بگو بیاید
    تا به اتّفاق
    تمام حلقه‌های تاریکی را
    در دم فرو بریم
    و با حیات
    تبانی کنیم ممات را

    در باز دم ما
    نه آب است و نه آتش
    باد است
    که بی لمس شعله
    دور می‌کند
    دور
    همۀ غبارها و دودها را
    1402.08.23فریبانوری

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا