🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر

(ثبت: 247523) اردیبهشت 15, 1401 

 

مادر ای مادر تویی بعد از خدا
مقصد و مقصودِ ما در هر کجا
مادر ای مادر تویی شیرینِ جان
جانِ شیرینت بمانَد بی بلا
برتر از جانی و این حرفِ دلست
جان فدایت باد بی چون و چرا
از تو باشد هر نوا با بختِ خوش
چون تویی خوشبختی و برگ و نوا
گلشنِ هستی بُوَد از هستیت
ورنه گردد بی تو خارستانِ ما
در هوایِ مهر بارت مرغِ دل
خوانَدَت مهرآفرینِ مهرسا
گِردِ شمعِ رویِ تو پروانه ایم
حفط مانی شمع تابان در سرا
گو ببازارِ کدامین زرگری
گوهری باشد به سانَت پُر بها
زیرِ پایت که روا باشد جِنان
بوسه بر پایت همی آید روا
قدرِ مادر را بِدان ای نورِ چشم
کو بُوَد نوری ز یزدان ره گشا
زاهدی گرید بسی خون از غمِ
هجرِ غمخواری چو مادر سالها

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا