🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مال حرام

(ثبت: 269886) خرداد 3, 1403 

گوش کن تا که در آئینه زنم فال تو را
تا به تصویر کشم مختصر احوال تو را

هان! که آئینه عبرت بود این دور زمان
کرده در خاک بسی چون تو و امثال تو را

ساز ناکوک دمی گر بزند چرخ فلک
چشم بر هم زنی از بیخ کند قال تو را

کیسه تا خرخره گر پر شود از مال حرام
پر کند مور و ملخ قبر سیه چال تو را

ترسم این بار کجت راه به منزل نبرد
می نشانند به گل کشتی آمال تو را

رسد آنروز که اندک نفست تنگ شود
کس بدستت ندهد آن کله و شال تو را

میزند قفل به در دخترک و گل پسرت
تا که در دخمه کند پیکر بد حال تو را

دیگر از هم نفسی با تو چنان خسته شوند
می شمارند همی روز و مه و سال تو را

گر دهی لقمه ناپاک دهد بر بادت
این یکی حیثیت و وان دگر اموال تو را

میرسد نیمه شبی پیک اجل پشت درت
تا بگیرد دمی اندر دل شب حال تو را

محتسب می کشد آنروز که بر پای حساب
دهد از پشت سرت نامه اعمال تو را

#امیر_وحدتی_یگانه

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    خرداد 3, 1403

    سلام
    حتا اگر آن دنیا و محاسباتش ، تخیل مذاهب باشد ، نمی توان حرام را نادیده گرفت . ما چه خداباور باشیم و چه نباشیم ، با واقعیتی به نام مرگ روبرو خواهیم شد که عملا خلع سلاح مان می کند . و خنک آنکه در این سرای سپنج دل در گرو مال و منال ننهد . خاصه که حرام باشد و از راهی غیراخلاقی کسب کرده باشد .

  2. حمید گیوه چیان

    خرداد 3, 1403

    درود بر جناب یگانه‌ی عزیز و گرانمهر
    سروده‌ی زیبا و تامل برانگیزی است.
    درود بر شما و این قلم توانمند
    وجودتان سراسر نور و برکت
    شاد و سلامت باشید👏👏👏🌺🌺🌺

  3. باسلام و عرض ادب خدمت یگانه ی بزرگوار
    زیبا بود و دلنشین موفق باشی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا