🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه رمضان رفت …

(ثبت: 1899) تیر 13, 1395 

مـــاه رمضــــان رفت ، بیـــا بـاده بنوشیم

جـــامـــی دوسه ، اول سـرِسجّاده بنوشیم

محراب پر از رایحه ی شرب طهور است

بشتـــاب از این بـاده که پا داده بنوشیم

دُردی که درآن راه علاج همه درد است

ســـاقـــی به قدح ریخته آماده بنوشیم

با خیـل گدایان درش نـــاب دل افروز

همــــراه حـریفـــان پریزاده بنوشیم

با ساده رخی چند،روان سوی خرابات

آبـــادی دل را قــدحی ساده بنوشیم

گرلقمه ات ازخوان قضاپاک وحلالست

فرضست کزین روزی بنهاده بنوشیم

باروزه ی بگشوده مباحست که امروز

خــون دل رَز با رخ بگشاده بنوشیم

تادررگ جان شعله زندوسوسه انگیز

آن باده که از جوش نیفتاده بنوشیم

درعیدرهایی که حساب همه پاکست

آن می که دهدساقی آزاده بنوشیم.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):