🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 * ننه سرما!

(ثبت: 266787) دی 17, 1402 
* ننه سرما!

4از دســــت تــــو چــون اغلب مردم ننه سرما
مـــــــــا را نبــــــود نـــای تکلّــم ننه سرما

نی لطــف بـــه اطفــال نمایـــی نــه جوانان
نی رحـــم کنـــی بــر اَب و بــــر اُم ننه سرما

از فیض تـــــو در جـــاده و در گــردنـه و کوه
بــــالا رود آمــــــــار تصـــــــادم ننه سرما

در میســــره بزغـــــاله و در میمنــــه ماهی
یخ بستــــه ز دَم یکســــره تــا دُم ننه سرما

هـــــر چند کـــه جالب نبـــود لیک به اجبار
دارم ز تـــــــو امّیـــــد تــــرحّــم ننه سرما

درخانـــــه ی بیچــــاره و مستضعــف ونادار
بــــا توســـت چــــرا حــقّ تقدّم ننه سرما؟

بــــر محفــــل اربــــاب نِعَــــم نیز گذر کن
تـــــا یـــــار شـــود با تو تنعّـــم ننه سرما

از لعـــل لب پیــر و جــوان ، عـارف و عـامی
با آمــــدنت رفتــــــــه تبسّــــم ننه سرما

برخیز و بــــرو تـــــا که بهـــــار آید و روید
در دشت و دمـــن سبـــزه و گنـدم ننه سرما

حس می کنم امسال که چـــون همسـر داعی
خالــی شــــدی از روح تفاهــــــم ننه سرما

از پای تنوری که درآن شعلــــه عــروس است
برخیز که «شاطر» نخـــــورد جـــم ننه سرما.

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 17, 1402

    سلام و درود بر حضرت استاد

    زمستان است و نه نه سرما به سَر رسید
    خدا کند زمستان پر از شر و شوری نباشد

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا