🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ✍️ استقبال از غزل مقام رهبری ✍️

(ثبت: 269650) اردیبهشت 22, 1403 
✍️ استقبال از غزل مقام رهبری ✍️

* غزل مقام معظم رهبری:

دلا ز معرکه ی محنت و بلا مگریز
چو گردباد به‌هم پیچ و چون صبا مگریز

تو راست معجزه در کف، ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار
حذر ز غرش توفان مکن ز جا مگریز

ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو
نشانه باش چو پرچم ز بادها مگریز

چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه
به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز

تو از تبار دلیران خیبر و بدری
چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز

به نوشخند منافق ز ره کناره مگیر
به زهرخند معاند به انزوا مگریز

چو ره به قبله‌ی امن است پایمردی کن
خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز

چو تیر راه هدف گیر و بر هدف بنشین
ز کج‌روی به حذر باش و از خدا مگریز

“امین” خلق و امانت‌گزار یزدان باش
به صدق کوش و خطر کن ز مدعا مگریز.

* غزل دکتر قزوه:

گرت هوای ولا باشد از بلا مگریز
همیشه محو بلا باش از ابتلا مگریز

چو ماه چنگ بزن بر سیاه پرده ی شب
از این شب، این شب لبریز ماجرا مگریز

عصای معجزه‌ات را بکوب بر سر سحر
ز ناخدا مهراس و ز بی‌خدا مگریز

چو گردباد بگرد و سماع توفان کن
چو بیدهای پریشان ز بادها مگریز

به روز حادثه از صوفیان غازی شو*
بیا و مرد قدر باش از قضا مگریز

چراغ خیمه چو خاموش گشت باز مگرد
تو آمدی که بمانی ز کربلا مگریز

بیا و جوشن بی پشت بر تن خود پوش
ز خدعه‌های خوارج چو مرتضی مگریز

منافقان معاند تو را نظر نزنند
از این حضور گرامی به انزوا مگریز

نفیر گاو طلایی تو را نترساند
عذاب سامریان باش، از صدا مگریز

چراغ روشن امن یجیب را بفروز
اجابت است، اجابت، تو از دعا مگریز

عزیز هموطن من، عزیز هموطنم!
از این بهشت صمیمی به ناکجا مگریز

نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل
بر آر دستی و از این هزارپا مگریز.

* از آشنا مگریز!

به   راه   عشق   اگر   می رسد بلا  مگریز
تو    مرد   حادثه هایی   از ابتلا مگریز

اگر  که   دغدغه ات  نار “ماعرفناک” است
ز  “حق معرفتک” نور  جوی  و   وا مگریز

مشو   فریفته ی   دام  و    دانه ی  دگران
غریبگی    مکن     از      یار    آشنا مگریز

ندا    رسید    اگر    از    صوامع    ملکوت
تو  را   که   زاد  سفر  هست  از ندا مگریز

خراب اگرهمه پل های پشت سرنشده ست
تو  راست  فرصت  جبران  هر خطا مگریز

گرفتم   آن که  شکستت  رسید نیمه ی راه
به  جز   به   دامن   پر    مهر   اولیا مگریز

به راه دوست چو قربان شدن مناست تورا
بگوی   اشهد    و   از     مقتل   منا مگریز

سفارش     است      اگر    “آخرالدوا الکی”
ز کوی صبر ، چو  زخمی رسد تو را مگریز.

* عباس خوش عمل کاشانی.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. صفا یغمایی

    اردیبهشت 22, 1403

    درودها استادخوش عمل بزرگوار
    خوش آمدید.پس ازمدتها چشمم به صفحه‌ی گرامی واشعارارجمندتان روشن شد.
    موفق ومویدباشید.
    🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 22, 1403

    سلام حضرت استاد

    هر سه عالی بود
    شعر شما البته خیلی فنی تر بود

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏👏🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا