🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ما کُردها…….

(ثبت: 257721) فروردین 7, 1402 

 

کُردیم
در کرانهٔ کوههایمان
ایوبی هماره می دمد به گوش بلوطها
,, آیهٔ استقامت ,,
جریان امید را رودهایمان ساری وُ جاری اند
حتی به دشتستانِ
نعش های نشأ شدهٔ انفال وُ سرهای سرخ سنجار
نیست به زیر دستارمان
مگر مشتی سودای صلح
به آستینمان هم هیچی
جز رنجنامه ای که می خواند تُرا به
,, برادری وُ برابری,,
با دستانی پر از
زخمهای سنگچین بنای این تمدن
اما بی مرهم
خار می چینیم وُ باغ می سازیم
برای حیاتِ خدا بی مصلحتِ وجین

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    فروردین 7, 1402

    درود جناب خانمحمدی
    طاعاتتون قبول 🌷🌷

  2. کتایون رها

    فروردین 7, 1402

    سلامم را پذیرا باش 🌺
    خوشبختانه از آغازین روز عضویتم تمامی سروده های
    جنابعالی را خوانده ام
    یکی بهتر و زیباتر از دیگری و
    بسیار آموخته ام
    پیروز و موفق باشید 🌺🌺

  3. عباس خوش عمل کاشانی

    فروردین 7, 1402

    درودتان…سالها پیش در روزهای جنگ تحمیلی برای کردستان مثنوی ای سروده بودم که دوبیتش چنین است:
    خوشا اقلیم کردستان ایران
    که باشد بیشه زار نرّه شیران

    زنان و دخترانش چون پلنگند
    از این بهتر بگویم : مرد جنگند ….

  4. فروردین 7, 1402

    درود بر شما و کوردهای غیور
    که از گذشته تا‌بحال ظلم ناپذیر بودند و هستند
    رفیقان زنده و
    خورشیدشان تابنده☀

    • علی زمان خانمحمدی

      فروردین 7, 1402

      بسیار سپاس از مهرتان گرانمایه و ارجمندم زنده و پاینده باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا