🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 «مثلِ من که درگذارخودگذر می¬کنم»

(ثبت: 263224) شهریور 3, 1402 

 

نگو که
ترانگی ترانه بر لبانِ آغاز
چه بی آواز آواره می شود!
تمام دل آشوبی این تن
برای سطورِ شکسته ی موسیقی است
که برای صعود، سیگار به سیگار دود می شود!
در اضلاع روز چه ضلع هایی که مثلث نشدند
این شب ها / چشم شب ساغری از سازهای بی صداست
بزن باران
بزن که موسیقی ات نجوای نجیبی دارد
بزن که سیلابِ بی مسیری هجاهای مغمومِ رود را تقطیع می کند!
بزن که بغض ِثانیه شنیدنی است
نگاهِ دقایق دیدنی است!
بزن که در هوای دل گرفته من
نگارِ سیگار گُل می کند
گِل می شود
در پاییزی که غم اش به اندازه خودش می میرد!
باید به بی اعتمادی اعتماد داد
به مرگ که در برخاسته های خود لبریز می شود
بزن باران که باد، روز را برخلافِ خودش می وزد
عشق پابه پای قدم هایی می دود که نمی دوند!
گذرکن
مثلِ من که در گذار خود گذر می کنم
و به گذرگاهی می رسم که در هزار توی بن بست افسرده می¬شود
آه انسان
چه به هنگام در طبیعت خود بی هنگام می شوی
چه با هنگام درهنگامه ی درخت پروازها را سپید می خوانی
چقدر ناگهان در نهانِ برف حرف می شویم
می خواهم غروب را برگونه ی تقویم بپاشم
شاید جناب اکسپرسیونیزم شدم
شاید نقاشی شدم که شکل شفاهی آدم ها را کتبی می کشد
آزاد باش
مثل حضرت آزادی که گفتن هایی برای حرف دارد
دست هایی برای کلمه ، فصل و کتاب…
به زندگی ی گیاه خیره شدم
که موهای آن را باد خیس می کند!
و چشم هایش پیرتر از هر جوانی ، نوجوان می شوند!
آه انسان
تو سهمِ سپیدِ آفتاب بودی
که
ناجوانمردانه سیاه شدی
به انتظار حرف تازه ام که متولد شود
حرفی که کودکی اش شبیه هیچ کلمه ای نیست
حرفی که طعم هیچ فصلی را نمی دهد
حرفی که به جای شاهنامه
نامه های سرودی از سَرواد را فریاد می کشد
می کشد
فکر می کنی هر کلمه در روز چقدر سیگار می کشد
کشیدن نام مستعار نقطعه هاست
نامِ ویرگول هایی است که
در خیابان یک گام جلو از شهر نقطه ویرگول می شوند!

شعر از: عابدین پاپی(آرام)
1/6/1402کرج

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. فیروزه سمیعی

    شهریور 4, 1402

    می خواهم غروب را برگونه ی تقویم بپاشم
    شاید جناب اکسپرسیونیزم شدم
    شاید نقاشی شدم که شکل شفاهی آدم ها را کتبی می کشد
    آزاد باش
    مثل حضرت آزادی که گفتن هایی برای حرف دارد
    دست هایی برای کلمه ، فصل و کتاب…

    درودتان باد جناب استاد پایی ادیب گرانقدر 🌞
    شعر بسیار ارجمندی از قلم نابتان خواندم
    تاثیر گذار و ژرف 🌺🥀🕊️🍀
    زنده باد 👏👏👏💯🌸
    نویسا مانید وسبز باشید و سرفراز
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

    • عابدین پاپی

      شهریور 4, 1402

      با مهر بسامد . سپاس ها لطف دارید نازنین.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا