🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مثنوى درد ٧

(ثبت: 233558) آذر 12, 1399 

 

دين فروشان ، تا به كى انديشه كج ؟

ديدتان كج ، راهتان گرديده كج

تا كجا نيرنگ و ظاهر ساختن ؟

تا كجا تزوير و آئين باختن ؟

از چه رو مدهوش دنيا گشته ايد ؟

از چه رو مفهوم دين را كشته ايد ؟

تا به كى حق را به آتش سوختن ؟

تا به كى لبهاى حقگو دوختن ؟

تا به كى مال يتيمان سوختن ؟

تا به كى محروم و مظلوم كوفتن ؟

حزب هاتان ، حزب الله نيست نيست

مجلس آرائى ، بدور از فسق نيست

هر چه از بيت خدا برداشتيد

دشنه اى شد بر گلو بگذاشتيد

تا به سقف ، انبارها را از حرام پر كرده ايد

سفره هاتان را پر از زهر هلاهل كرده ايد

باندبازيهايتان هرگز خط پايان نداشت

عاقبت مرگ آمد و داغى به دلهاتان گذاشت

البسه هاتان همه تلبيس حق گرديده است

در دل هر حجره اى مهر و صفا خشكيده است

عاقبت آه يتيمان مى ستاند جانتان

آتش دوزخ بسوزاند همه ماوايتان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. رهنورد

    آذر 12, 1399

    سلام و درودها

    مضمون و موضوع اثر شما بسیار در خور توجه و قابل تامل است
    اما خواننده ی شعر سنتی دنبال قافیه می گردد
    شما با مخاطبی سر و کار دارید که وقتی عنوان مثنوی را می بیند می خواهد در هر بیت قافیه مستقلی بخواند
    “اندیشه” را با “گردیده” همقافیه نمیداند
    “گشته ايد” را با “کُشته اید”
    “سوختن” را با “کوفتن”
    و الی آخر…
    این اشکالات متعدد و عدم رعایت قواعد فنی ادبی باعث می شود
    خواننده نتواند توجه خود را بر روی پیام بسیار عالی اثر متمرکز کند و بهره ای ببرد

    امروزه کلمات همقافیه به وفور در سایت های مختلف ادبی لیست و طبقه بندی شده
    و با یک سرچ ساده می توانیم تمام همقافیه های یک واژه را همزمان ببینیم و هماهنگ با مضمون انتخاب نماییم.

    درود بر شما🌹

  2. درود برمروج گرامی مضمون شعرتان عالیست اما رعایت نکات ادبی هم لازم است تا اثرتان در همه جا دست به دست شود وبهره بیشتری خواننده از آثارتان ببرد موفق باشید💐💐🌿🌿🍃🍃🙏🙏🌹🌹

نظرها
  1. امیر اصلانی

    آذر 12, 1399

    درودها جناب مروج همدانی
    برقرار و بهروز باشید
    💐💐💐💐💐💐💐

  2. عظیمه ایرانپور

    آذر 12, 1399

    درود بر شما🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا