🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محرمیت

(ثبت: 248539) خرداد 26, 1401 

مکمل دینی

در بدست آوردنت، نقش آفرینی لازم است
در كنار چشم هايت، شب‌نشینی لازم است

با خدای خود رفاقت کن، اگر چه بي گمان
مرد را، دلگرمی عشقی زمینی لازم است

در بزرگی کردنت، باید که از کم بگذری
صاحب خرمن‌شدن‌ را،خوشه‌چینی‌لازم‌است

“الکل” از گیرایی چشمان تو، آمد پدید
چشم‌تو در کشف ‘رازی’ اینچنینی لازم‌ است

کعبه‌ ی چشمان تو، دین مرا کامل نمود
یک‌ مکمل مثل‌ تو، در‌ بحث‌ دینی لازم است

می‌ شود یک بار دیگر، ریز لبخندی زنی؟
در بصيرت، ديده‌ ى لبخند بینی لازم‌ است

کم نبودم، که مرا این گونه خوارم کرده‌ای
با درخشش‌ های تو، این‌ کم‌نگینی لازم است

بسترم، فریاد نامت را، به‌ لب دارد، ولی
محرمیت….گاه با ترفند دینی لازم است

گرم شد، با یاد چشمانت، حروف شعر من
در زمستان _ شاعری را _ نازنینی لازم است

#علی_سلطانی_نژاد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 26, 1401

    “الکل” از گیرایی چشمان تو، آمد پدید
    چشم‌تو در کشف ‘رازی’ اینچنینی لازم‌ است

    چه ایهام زیبایی

    سلام

    از آن غزل های جوششی زیباست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. حسن نبی

    خرداد 26, 1401

    درود بسیار عالی سرودید قلمتان مانا🌹

  3. محمدعلی رضاپور

    خرداد 28, 1401

    سلام و درود و خداقوت
    جناب سلطانی ارجمند

  4. مسعود آزادبخت

    خرداد 29, 1401

    سلام و احترام جناب سلطانی نژاد ادیب
    بسیار عالی بود و دلنشین
    لذت بردم
    🌷🌷🌷

  5. سیاوش آزاد

    تیر 1, 1401

    سلام آغاز فصل زیبای تابستان و بلندترین روز سال مبارک باد
    سوالی از محضر دوستان می پرسم
    چرا در وصف تابستان شعر چندان گفته نمی شود و ظاهرا از آمدنش خوشحال نمیشوند و تبریک نمی گویند؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا