🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محمود( جاجیم باف زحمت کش)

(ثبت: 224457) فروردین 8, 1399 

 

من نه توئی هنرمند
من نه توئی محمود !
که با انگشتها ، این ساقه های رنج
در هوای گرم تابستان
برای هر فقیر شهر من جاجیم می بافی
اگر این ثروت اندوزان
اگر سرمایه داران پلید شهر من خندند بر کارت
و یا گیرند از بازار شهرم یک پتوی نرم و گویندت :
که این بهتر ز جاجیمت
مشو مآیوس و نا امید
که ارج رنج تو بالاست
و مولا هم ( علی را گویمت ) می گفت :
زمستان فصل بدبختی ست از بهر فقیرانم
فقیران علی گویند آری ای امام خلق
زمستان ، فصل ناجور فقیران است
و اینک ای رفیق رنج! ای محمود!
گر آقایان فارغ از تمام رنج را دیدی
زمستانها نشسته زیر کرسی،یا کنار یک بخاری، گرم
پتو دارند و قدر زحمتت را هم نمی دانند
نمی دانند آری، زانکه آنها سخت نادانند
که جاجیمت نگه می دارد از سرما
تن سرد فقیران را و یاران را
« سخن از رنج و از فقر است
و این بس مایه ی فخر است » 1
**********************************
1 حضرت رسول اکرم( ص) : الفقر فخری
بهروز پژواک 1352 اهواز

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 8, 1399

    درودتان
    که درد اجتماعی دارید
    یا علی❤️

    • بهروز پژواک

      فروردین 10, 1399

      سپاس ، لطف دارید جناب رضاپور عزیز

  2. طارق خراسانی

    فروردین 8, 1399

    سلام

    خیر مقدم

    این قلم و دستی که آن را در خود گرفته باید بوسید

    درودتان جناب پژواک

    در پناه خدا

    🍃👏👏👏👏👏❤️🍃

    • بهروز پژواک

      فروردین 10, 1399

      سلام جناب خراسانی ارجمند امیدوارم شایان چنین ابراز محبتی باشم ، اندکم و بزرگوارید

  3. طارق خراسانی

    فروردین 8, 1399

    سلام‌و درود

    لطفا جهت انتخاب داوران به آدرس پست ذیل تشریف آورده و چنانچه مایل هستید جزو اعضای هیئت داوران باشید در آن پست اعلام تا با رای اعضا به امر داوری بپردازید.
    http://sherepaak.com/224434/فراخوان-برای-انتخاب-هیئت-داوران

    در پناه خدا 🙏

  4. علی معصومی

    فروردین 8, 1399

    ◇◇◇□♡□◇◇◇
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌸

    • خرداد 2, 1400

      سلام ها و درودها جناب معصومی شاعر توانمند و گران‌سنگ و سپاس وافر دارم از مهر و لطفتان

  5. محمد ترکمان(پژواره)

    فروردین 8, 1399

    خیر مقدم…

    • خرداد 2, 1400

      سلام جناب ترکمان شاعر گرانقدر و عزیز سپاسگزار و خادمم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا