🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محو گشته اند

(ثبت: 223925) اسفند 28, 1398 

 

این عالمان که به تدریس ِ خود محو گشته اند
بر حل اینهمه معضل , چه بی حرف گشته اند
هر روز فصلی جدید می رسد , ز راه پُر نشیب
در غار ِ زهد خزیده اند , یاران کهف گشته اند
دردی برون نمی رود از جسم و جان ما
اما بدون وقفه , به تفسیر نشسته اند
سیل ورود و خروج کلاس ِدرس بیشمار
در این میانه هیچ گرهی کم نمی شود
در کلاس ِدرس همه بر زمین نشسته اند
از این فروتنی , غمی کم نمی شود
آن دوده ی چراغ و خمینی شدن کجاست ؟
با اینترنت , نام شما ثبت نمی شود
هر روز کسب مدرک و القاب و فخری جدید
این نامها برای مردم , دگر نان نمی شود
اعزام مبلغین به اقصی نقاط شهر
اخذ زکات از فقیران , هنر نمی شود
انبار لوسر و فرش و طلا دست اغنیا
وجه زکات از ضعیف , چرا کم نمی شود ؟
کو آن عدالتی که علی شد فدای آن
تا کی به انتظار , بیرق ظلم خم نمی شود ؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 28, 1398

    از خود بی خود شدگان

    محو در آرمان ، آرمان نظری نه عملی

    طرح ریزان پر مدّعا

    سلام

    استاد مروج عزیز

    مفاهیم زیبایی …

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌸

    یاد کهف اصحاب کردی احتیاط
    عالمان دینی ، مکاتب را نشاط

    در کتابی محو از خلقی جدا
    مُعضلی را حلّ لا ، گر ارتباط

    ولی اله بایبوردی

    28 / 12 / 1398

    🌿🌿🌿🌿💐🌿🌿🌿🌿

  2. علی معصومی

    اسفند 28, 1398

    🌺🌸🌸🌿💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا