🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مخمس بر غزلی از مهدی فرجی۲

(ثبت: 254251) دی 3, 1401 
مخمس بر غزلی از مهدی فرجی۲

 

آن لحظه به چشمان تو افتاد نگاهم
با گوشه ی ابروی تو رم کرد سپاهم
بیچاره شدم! لشکر بازنده ی شاهم
“دامیست که باید بکشاند به گناهم
سیبی که تو انداخته باشی سر راهم”

دزدیده نشستیم بيايی به تماشا
پیمانه گرفتیم بریزی به تقلّا…
فریاد کشیديم به هر گوشه ی دنیا:
“ما از تو به غیر از تو نداریم تمنّا
من لال شوم از تو به غیر از تو بخواهم”

آرام بیا، تازه شدی رهبر یک عشق
معشوقه ی طناز ترین دلبر یک عشق
یکباره دلم ریخت و شد پر پر یک عشق
“با عقل چه خوبی که نکردم سر یک عشق
از چاله در آوردم و انداخت به چاهم”

با این همه امّيد من از خویش بریدم
بشکن قدم فاصله هایی که دویدم
چون خطّ موازی است وصالی که ندیدم؛
“یک عمر تو رفتی و من از راه رسیدم
خورشید سفر کرد و نفهمید که ماهم”

آهوی عزیزی ز رقیبان شده دلگیر
افتاده ی از پیش به قلّاده ی این شیر
درمانده ترین مهره ی بازنده ی تقدیر
“ای ابر نکَن برکه ی دل مرده ای آن زیر
دلبسته به پیدا شدن گاه به گاهم”

 

معصومه بیرانوند
تضمین بر غزلی از مهدی فرجی

۲۲ آذرماه ۱۴۰۱

 

 

 

 

نظرها
  1. آن لحظه به چشمان تو افتاد نگاهم
    با گوشه ی ابروی تو رم کرد سپاهم
    بیچاره شدم! لشکر بازنده ی شاهم
    “دامیست که باید بکشاند به گناهم
    سیبی که تو انداخته باشی سر راهم”

    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

    سلام بر دختر شاعرم
    سال هاست اشعار زیبایت را می خوانم
    اخیرا به سمت مسمط رفته و چه استادانه غزل های آقای مهدی فرجی را تضمین نموده و مخمس های نابی از کار در آمده اند.

    آفرین

    در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • سلام و عرض ادب
      خیلی ممنونم از نظر لطف شما
      سلامت باشید

  2. درود بر شما استاد گرامی بانو بیرانوند

    زیبا ست

    لذت بردم از مخمس زیبا و شعر دل انگیز استاد فرجی

    سر بلند باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏👏🌺🌸

  3. صفا یغمایی

    دی 3, 1401

    درودبرشما بانو
    مخمس جانانه‌ای خلق کرده‌اید.
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • سلام و درود بر شما استاد گرامی
      سلامت باشید
      نظر لطف شماست

  4. سلام مجدد
    سوم دی سالروز پیوند آسمانی ات با یار خراسانی همیشه همراه را از صمیم دل تبریک و تهنیت عرض می کنم.
    در پناه خدا روزگارانتان مملو از شادی باد 🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌱

  5. افرا الویری

    مهر 23, 1402

    درود معصومه جان

    بسیار زیبا و خوش نشسته این سروده

    دستمریزاد👏👏🌹🌹🍃🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا