🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مدح علی (ع)

(ثبت: 223582) اسفند 17, 1398 

 

« مدح علي(ع) »

آثار زهد و علم به من ، از علي(ع) بُوَد
تقوا و زهد و علم علي(ع) منجلي بُوَد
آثار زهد و علم ، نـديدم به شيعيان
با آنكه زهد و علم ، طريق علي(ع) بُوَد
خودكامي است و جور و جفا و ستمگري
با شيعيان بُوَد ، كه طريق عمـر بُوَد
هركس دَم از علي(ع) زند و حق نگويد آن
در روز رستخيز ، كه خاكش بسر بُوَد
اي بي خبر، علي(ع) كه دورنگي نبوده است
با اين دو رنگيَت ، زحماتت هدر بُوَد
سُني كه زهد و علم علي(ع) را نمي شناخت
علم علي(ع) شعائر اهل عجم بُوَد
جام جهان نما است ، ضمير منيـر من
اين حكمتي است ، از اثر جام جم بُوَد
جام جم است ، سلطنت كوروش كبير
در ملك ما عدالتشان ، يك رقم بُوَد
نقش عدالت است ، درستي و راستي
نقش نگار سلطنت و تخت جم2 بُوَد
نوشيروان كه نام عدالت ، از او بجاس
وارث به ملك اوست و به تقليد جم بُوَد
مُلك نجف نشان زِ مكان بشر نداشت
امروز شهر علمي است و آن محترم بُوَد
رسم حكومت است ، شهي در زمان ما
رسم علي(ع) عدالت است، نه جور وستم بُوَد
شاهي چه تُحفه ايست به ره علم آن علي(ع)
هر شاه با شعور شد ، از نسل جم بُوَد
غير شهان با عظمت ، در زمانه نيست
غير علي(ع) چه نور هدايت ، عَلم3 بُوَد
مدح علي(ع) و علم علي(ع) را حسن نوشت
از بهـر آنكه علم علي(ع) ، رهبرم بُوَد

٭٭٭
1- زيور- صورت – معشوق 2- جمشيد- سليمان(ع) 3- نشان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 17, 1398

    سلام

    استاد ارجمند جناب دهنوی خلد آشیان

    روز فرخنده امام همام گرامی باد

    دعا گوی یاد پدران از دست رفته

    قرین رحمت

    تقدیمی : 🌸💐🌸

    شکر ایزد با ولایت باب هان
    آشنا گشتی رها از این و آن

    آن صراطی را گزیدی ، بهترین
    رخت بندی ، قُرب راهی شادمان

    ولی اله بایبوردی

    17 / 12 / 1398

    🌸🌸🌸🍃💐🍃🌸🌸🌸

  2. محمدعلی رضاپور

    اسفند 17, 1398

    یا علی❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا