🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرا زخمی ست در دل

(ثبت: 209263) فروردین 19, 1398 

 

شنیدم این سخن از  آشنایی
خداوند خرَد ، مَرد خدایی

گدایان کس به شاهی می رسانند
کجا گیرد شهی دست گدایی؟

از این صحبت غرض انصاف و مردی
بوَد، جز این نباشد خود هوایی

نباید دردمندان را رها کـرد
اگر داری به سـر فکر رهایی

عجب دنیا بوَد دار مکافات
که شه دیدم به آنی شد گدایی!

نه این تنها، که چوب ایزدی را
بسی خوردند و کی بودش صدایی؟

جوانمردی اساسِ حکمت عشق
بود ای دل، اگر همـدرسِ مایی

رَدِ پای ریا آن کس توان دید
بَری باشد ز افکار ریایی

مشو غرِّه به آنچه داری ای دوست
ز تو  گیرد که آهِ بی نوایی

مرا زخمی ست در دل ای طبیبم
که جز مهرت نمی جویم دوایی

1392

 

 

 

 

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    فروردین 19, 1398

    درودها جناب خراسانی بزرگمهر

    شعری به غایت زیبا و آموزنده را میهمان قلم مولف شما بودم

    بیت هایی که سخت آدم را به فکر فرو می برد

    و امید وارم بنی انسان روزی دست از این همه طغیان و گردنکشی بردارد

    و سخت به یاد آیه کریمه قرآن شریف افتادم که می فرماید

    يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ

    مانا ، نویسان و تندرست باشید به مهر

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    فروردین 19, 1398

    سلام بر مازیار عزیزم

    سپاس از نظر عالی آن عزیز
    فعل دید در مصرع زیر از،قلم افتاده است
    رَدِ پـای ریـا آن کـس تــوان\دید\
    بَـری باشـد ز افـکار ریـایی

    در پناه خدا 🌿🙏

  3. مينا امينی

    فروردین 19, 1398

    درودها مهربان بابای خوب من
    زیبا قلم زدید مثل هميشه
    مثل تمام اشعار زيبايي كه ازشما پیش ترها خوانده شد
    مانا باشی❤️❤️❤️❤️🌸🌸🌸🌸🌸

    • طارق خراسانی

      فروردین 20, 1398

      سلام و درودد بر دختر مهربانم

      در جوار حرم.مطهر مولای متقیان دعاگوی دخترم هستم
      برای سلامتی کامل دخترم دعا کردم و.نماز خواندم .
      سپاس از حضور گرمت

      در پناه خدا

  4. اسماعیل علیخانی

    فروردین 19, 1398

    سلام استاد
    آفرین
    دعایی هم برای این گدا کن
    تو که مهمان شاه کربلایی
    🌺🌸💐💐

    • طارق خراسانی

      فروردین 20, 1398

      سلام و درود بر دوست ارجمندم
      جناب علیخانی عزیز

      هنوز نجف اشرفم فردا عازم کربلا هستیم دل تو دلم نیست
      لحظه به لحظه دعاگوی همه ی دوستانم .
      سپاس از حضور گرم و بیت زیبای تان
      در پناه خدا

  5. علی رفیعی

    فروردین 21, 1398

    سلام و عرض ادب محضر استاد طارق عزیز
    بسیار عالی و زیبا و پرمحتوا
    دستمریزاد بزرگوار
    پاینده باشید
    التماس دعا

    در پناه خدا

    🌹🌹🌹🌿🌿🌿🌷🌷🌷🌷💐

    • طارق خراسانی

      فروردین 21, 1398

      سلام و درود بر جناب رفیعی عزیز

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا