🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرثیه عشق

(ثبت: 231366) شهریور 15, 1399 

مرثیه عشق
شعر روضه عاشورا
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
———————————————-
غزل خواندم رباعی یا قصیده
ببار ابر بهاری از دو دیده
شنیدن کی بود مانند دیدن
دلم از داغ تو ماتم کشیده
به روی دست سالار شهیدان
علی اکبر خرامان پر کشیده
رباب بر روی نیزه دید ملعون
که از ششماهه اش هم سربریده
زمین کربلا شد کعبه ی عشق
که خون شاه دین آنجا چکیده
به جز زینب قیام سرخ خون را
کسی در مقتلی از خون ندیده
کنار مقتل خون شمر و خنجر
بیامد مادری که قد خمیده
شنیدم روضه را خیمه به مقتل
سراسیمه به دنبالش دویده
بگفتند شمر در گودال یکدم
صدای ضجّه ی مادر شنیده
بگیرد در بغل سر در خرابه
سه ساله دختری در خون طپیده
بدان تو قدر اشک و ناله ات را
برای روز حشر زهرا خریده
خوشا بر آن دلی که مثل زینب
دل از غیر حسین خود بریده
——————————–
شاعر و مداح کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 15, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    شهریور 15, 1399

    درود بر شما جناب چهار محالی عزیز

    مأجور باشید

    💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا