🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرد اعدامی

(ثبت: 267268) بهمن 3, 1402 

 

منم یک مرد اعدامی که فردا دردسر دارد
چو ماهم ؛ حکم مرگم را به دستانش سحر دارد

دعا کن زلف مشکینت طناب دار من باشد
برعکس من ؛ عزیز من، دعای تو اثر دارد

منم آن طالع شومین که در تفسیر آن گفتند
که هر دم بخت بداختر به او میل ظفر دارد!

منم یک بی نوا ، یاغیِ بی پروایِ مجنونی
که میدانسته عاشق پیشگی خیلی خطر دارد

اگر چه رهگذر بودند بعد از تو هزاران کَس
ولی این قلب من تنها تب تو ، یک‌ نفر دارد

برای گفتگو با چشم هایت باید از اول
دهان از گفتن و گوش از شنیدن دست بردارد

دلم قرص است تنها در کنار قرص سیمایت
تمام قرص ها جز تو برای من ضرر دارد

قفس باز است اما خب ، ندارم میل بر پرواز
در این زندان نمی ماند کسی که بال و پر دارد

خودم از شـوق خودسـوزی روم سوی دلم اما
کجاست عقل خرمندی که من را بر حذر دارد؟

مسیر عشق آسان بود، گر معشوق همدم بود
خدا یاری دهد آن را که تنهایی سفر دارد

دو روزی لانه بر این شاخه ها کردی ؛گذر کردی
درختم من ؛ درختی که به دست خود تبر دارد

میان شعله می سوزد مگر باران؟ نمی سوزد
منم آن شاعری که تا سحر چشمان تر دارد

✍ #سینا_عباسی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 3, 1402

    دلم قرص است تنها در کنار قرص سیمایت
    تمام قرص ها جز تو برای من ضرر دارد

    سلام و هزاران درود

    بسیار عالی ست
    آفرین

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. طلعت خیاط پیشه

    بهمن 3, 1402

    احسنت بسیار زیبا سروده اید
    🌺💐🌿🍃

  3. صدیقه پناهنده

    بهمن 5, 1402

    درود.بسیار زیبا سروده اید👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا