🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کودتا در قلب

(ثبت: 269288) اردیبهشت 3, 1403 

 

خودت بهتر خبر داری که با قلبم چه‌ ها کردی
تو هرشب ذرّه‌ای از سینه‌ی من را جدا کردی

هرآنچه دشمنان سنگدل با هم نمی‌کردند
تو با دلداده ات، این شاعرت، این آشنا کردی!

سپاه فاتح چشمت تصاحب کرده قلبم را
بدون جنگ و خونریزی چه ساده کودتا کردی!

امان نامه نوشتم من برایت ،پاره اش کردی
چه بی رحمانه من را در غم عشقت رها کردی

قسم خوردی که تنها مرگ باشد موجب دوری
پس از آنکه مرا کشتی ، به عهد خود وفا کردی!

طلب کردم ز تو عشقت ، تو نفرت را رسانیدی
گمانم تو مضامین دعا را جا به جا کردی

نمی‌دانند آداب سخن با چون تو را گفتن
به‌جز‌من دل به هرکه داده‌ای بی شک خطا کردی

نه اهل شاعری بودم ، نه مرد پرسه زن در شب
تو من را با مفاعیلن فعولن آشنا کردی!

✍#سینا_عباسی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    اردیبهشت 3, 1403

    سلام و درود بر شما
    بسیار عالی

  2. مهرداد مانا

    اردیبهشت 3, 1403

    سلام
    به گمانم عشق و داغهای آن ، مشترک ترین درد بشر باشد

  3. مهدی محمدی

    اردیبهشت 3, 1403

    سلام و عرض ادب قلمتان تابان

    “به‌جز‌من دل به هرکه داده‌ای بی شک خطا کردی”

    می توان از نظر دستور زبان مصرع فوق را ویرایش کرد.

    به جز من به هر کسی دل دهی بدون شک خطا کرده ای
    به جز من به هر کسی دل داده باشی بدون شک خطا کرده ای

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا