🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرد خطر

(ثبت: 264363) مهر 11, 1402 

 

مانده در دهلیز ظلمت آنکه غافل بوده است
می‌ستاند حق خود را هر که قابل بوده است

نخل آزادیش آخِر می‌دهد روزی ثمر
رو به سوی روشنی هرکس که مایل بوده است

ترسی از دشمن ندارد بی‌گمان وقت نَبرد
در حریم پهلوانی تا که داخل بوده است

در نَوردد موج‌های سرکش تهدید را
گرچه شاید ساکن آرام ساحل بوده است

تا به مقصد می‌رود، آهسته و پیوسته او
در شتاب دوره‌ای که، دور باطل بوده است

می‌شود پیروزِ میدان عاقبت مرد خطر
سنّت تاریخ، این را نیز، شامل بوده است

 

 

 

نظرها 20 
  1. برهان جاوید

    مهر 11, 1402

    مانده در دهلیز ظلمت آنکه غافل بوده است
    می‌ستاند حق خود را هر که قابل بوده است

    درود استاد حجت گرامی
    بیت بیت این غزل سرشار است از زیبایی و نور روشنگری ست و چه شروع و مطلع طوفانی ای
    درود بر شما
    👏👏👏👏🌺🌺🌺🌺👏👏👏👏❤️❤️❤️❤️

    • معین حجت

      مهر 11, 1402

      سلام و عرض ارادت جناب جاوید گرامی و بزرگوار…
      لطف دارید …
      زنده باشید …
      🙏🙏🙏💐💐💐

  2. طارق خراسانی

    مهر 11, 1402

    سلام‌حضرت استاد حجت
    دوبار خواندم‌ و هربار لذت بردم
    بدون شک قلمی توانا و‌ متعهد می تواند این‌ چنین نفیسه ای را بیافریند
    درودتان
    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏🌱

    • معین حجت

      مهر 11, 1402

      ارادت استاد طارق عزیز …
      سپاسگزارم…
      لطف دارید🙏🙏💐💐💐

  3. استاد بزرگوار م
    ادیب فرزانه
    چون همیشه زیبا
    چون همیشه تامل برانگیز
    لذت وافر بردم
    مهرتان ماندگار
    قلمتان سبز

    • معین حجت

      مهر 11, 1402

      سپاسگزارم جناب شرعی گرامی …
      نظر لطف شماست 🙏🙏🙏💐💐💐

  4. سینا دژآگه

    مهر 11, 1402

    سلام و عرض ادب جناب حجت عزیز
    غزلی ناب و شورانگیز چون همیشه.
    دست مریزاد🌸🌺🌸🌺👏

    • معین حجت

      مهر 11, 1402

      سلام و عرض ارادت آقا سینای گرامی …
      سپاسگزارم 🙏🙏🙏💐💐💐

  5. علی معصومی

    مهر 11, 1402

    درودها خضرت دوست
    💐🌿👏👏👏👏

    • معین حجت

      مهر 11, 1402

      ارادت …سپاسگزارم 🙏🙏🙏💐💐💐

  6. پروانه آجورلو

    مهر 11, 1402

    درود 👏👏👏

  7. مهرداد مانا

    مهر 11, 1402

    سلام
    خدا کند همین طور باشد . من اهل ریسک هستم و بارها باختم . حالا با این شعر شما امیدوار شدم

    • معین حجت

      مهر 11, 1402

      سلام آقا مهرداد عزیز …
      بله امید و مبارزه تنها راه نجات بشر از چنگال ظالمان روزگار است …
      سپاس از حضور با محبت شما🙏🙏🙏💐💐💐

  8. نسرین حسینی

    مهر 14, 1402

    بسیار زیبا درودها برشما جناب
    حجت ارجمند 👏👏🌺🌺

    • معین حجت

      مهر 14, 1402

      سپاسگزارم بانو 🙏💐

  9. مدیر داخلی

    مهر 14, 1402

    شعر زیبایی است
    مدیر داخلی سایت ادبی ناب سرا

    • معین حجت

      مهر 14, 1402

      سپاسگزارم بزرگوار…
      نظر لطف شماست 🙏🙏🙏💐💐💐

  10. مهدی سیدحسینی

    مهر 19, 1402

    زیباست
    دروو فراوان 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا