🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرغ الهی

(ثبت: 211043) تیر 2, 1398 

صحبت حافظ ، زِ اسرار خدا آغاز شد
سر بسر در ملك ايران، صحبتش ممتاز شد
تا كتابش منتشر شد، گفته شد اسرار حق
نقش اسرار حقيقت ،در جهان ابراز4 شد
سركشي ها و جهالت، رو به حق آرند بَرش
تا كه اسرار حقيقت، زآن به ما دمساز شد
دامن آلودگي ها ، پاكتـر گرديده است
هركجا يك شعر حافظ،خوانده با آواز شد
زآن كتاب و نكته سنجي،خود فروشيهاي خلق
فاقد از كردار زشت و فعل كِـبر و ناز شد
هر كه از شيوه گري،اسرار حق بازيچه ديد
در طريق اهل عرفان،شيوه اش غمّاز5 شد
حافظ آن مرغ الهي بود بر ما زد صفير6
از صفيرش مرغ ايمان، باز در پرواز شد
حافظ آن معناي اسرار الهي را كه گفت:
گر مگس بشنيده شد،مانند يك شهباز شد
حافظ و سعدي،كه راه معرفت پيموده اند
باعث خشنودي ، آن ملت شيراز شد
سعدي وحافظ،كه بر ما رهبري بنموده اند
راه ما ، بر سوي اسرار الهي باز شد
اي حسن، تا همتـت باشد بگو اسرار حق
از همان اسرار حقس ، هر كه سرافراز شد
٭٭٭
4- اظهار 5- سخن چين- چشمك زن 6- بانگ – آواز

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا