🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معاصرِ عصرِ اگر

(ثبت: 266111) آذر 15, 1402 
معاصرِ عصرِ اگر

شڪلِ اعدادِ تقویم
طبقِ سلیقۂ هفتہ
رفتم بہ ساعتِ دیوارے
چهارفصلِ مجلسِ ترحیمم
ماننـدِ مثلاً خطِ میخےِ مرده
روزِ مبادا درد گرفت!

براےِ عرضِ تسلیت زودست
شاید با تاڪسیدرمے زمان
ڪلاغِ موزه
وقتِ خوابِ پوزهٔ گرگ
رفوزگےِ خبــرِ مرگم را جار
گِلۂ سگِ گلہ اشتباه تاریخے باشد!
بـے ڪےِ هراس
بہ تیرخلاصِ باستان‌شناسِ بـےحواس
سخت محتاجم!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. معین حجت

    آذر 15, 1402

    درود و عرض احترام جناب لاهیجی👏💐💐💐

  2. عادل دانشی

    آذر 15, 1402

    درود بر شما
    این بداهه تقدیم شما

    در کدام تاریخ
    عدی بر تقویمی پوسیده
    ایستاده می دود
    جاده ای بی خط کشی
    در دور دست انتظار
    عابر عقربه های زمان
    شناور بر ابرها
    تا عینیت خیال می رود

    • سلام و درود
      وقت بخیر

      از لطف و بزرگواری حضرتعالی و تحشیه زیبای شما سپاسگزارم

      سلامت باشید

  3. مهدی رستگاری

    آذر 15, 1402

    سلام و درود دکتر جان. شعر پر از تصویرسازی است و از طیف تجسم ها و تشخص ها پر.. شاعر و نویسا باشید🌷