🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقام علی …

(ثبت: 6108) خرداد 15, 1397 

« به نام خدا »

 

میسرایم ، به احترامِ « علی » ؛

غزلی ، در خورِ ؛ مقامِ علی

 

بر محمد و آلِ او صلوات ؛

آن رسولی که شد ؛ امامِ علی

 

لذتِ « عَفو » را علی آموخت ؛

به جهان ، جایِ ؛ انتقامِ علی !

 

هم ؛ کلیمی و گبر ، هم ؛ تَرسا ؛

در شگفت اند ، از مرامِ علی !

 

شیوه یِ ؛ ساده زندگی کردن ؛

بوده تعلیمِ ؛ صبح و شامِ علی

 

جز علی کِی توان ؛ امیری یافت ؟

با همان ؛ جامه ، یا ؛ طعامِ علی ؟

 

سخنانش ، چه حکمت آمیز است ؛

گشته ام غرق ، در ؛ کلامِ علی

 

از حَلالِ علی ، چه میداند ؟

هر که غافل شد از ؛ حَرامِ علی ؟!

 

« یاعلی » بر زبانِ من ؛ جاریست ؛

جایِ بدرود و ؛ والسلامِ علی

 

حُسنِ آغاز و ؛ حُسنِ پایان است ؛

هر غزل را ؛ همیشه ، نامِ « علی » .

 

« مهران اسدپور »