🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقصدی را راه ها باشد درست

(ثبت: 222876) اردیبهشت 28, 1399 
مقصدی را راه ها باشد درست

 

رباعی

1

جاهلان دانا نمایی روبرو
بینِ دانایان حجابی کرده رو

خیط اسود ابیضی تشخیص لا
جاهلان بینی که در جهلی فرو

2

بین اغیاری غریب افتاده ای
می رود جایی رها از خانه ای

گر به تنهایی عبور از این جهان
دور از خلقی کند بس ناله ای

3

عزم جزمی کن رها از دردها
از کران تا بی کران عابر ،دلا

مقصدی را راه ها باشد درست
بی نهایت راه باشد تا خدا

4

بی قراری مست چشمی را نگاه
با تبسّم کنجِ لب ، دارد چه آه

گر کنی خود اعترافی جان من
مضطرب احوال بینی ، بینِ راه

دو بیتی

فنایی را ، بقایی گر چه فریاد
که چون برگی خزانی هر کجا یاد

به اسفندی نگاهی کن بیاموز
غریب افتاده بینی ، در پی باد

5

با سنایی چشم ، عطاری چو روح
بسته بابی ، روی عارف شد فتوح

رهنما استاد را ، بینی ، دلا
سمت اویی خلق را هادی چو نوح

6

ماجرا ، کشفی شهودی را بیان
زیر پا یونس شکم ماهی روان

گر چه در زندان بطنی یونسی
هفت بحری را بکردش سیر هان

7

گر ببینی ، عشق مرغی را ،دلا
با جمعی مرغان دیگر در فضا

سمت جایی سیر ، کوچی را به یاد
یادِ معراجی ، ببندی رخت را

8

گنج پنهان عارفانی را نگاه
با عملکردی رها از هر گناه

آرزو داری ، بیابی گنج را
با نظر عرفان نه اعمالی ، تباه

ولی اله بایبوردی

04 / 12 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 28, 1399

    ما را به یاد بهشت می اندازید
    بزرگوار!
    خدا کند در حسرتش نمانیم❤️🙏

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 29, 1399

      سلام

      سپاس از دیدگاه ارزنده تان

      به امید همان روز …

      در پناه خدا

      🌈🌈🌈🌈🌈🌈

  2. سپیده طالبی

    اردیبهشت 28, 1399

    درودها بزرگوار

    پاینده باشید🌺

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 29, 1399

      سلام

      ممنون از همراهی تان

      در پناه حق

      🌈🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا