🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ملک عدالت

(ثبت: 6975) آبان 7, 1397 

« مُلك عدالت »

صحبت   از    پيروي    مُلك  عدالت    مَـكُنيد          

  فاقد    علم  و عمل ،  خلق    دلالت2    مكنيد

ملك   ما   پايه ي  عدل است ، خرابش  مكنيد          

  پايگاهـش   ره  عقل  است ،  جهالت    مكنيد

پايگاهي  كه  به   ايران   بُوَد   از   نام  علي (ع)         

  مَـزَنيـدش  به هم   و  سر  به   خجالت    مكنيد

هر كه  را   در  ره  علمي، سـر  و  كاري  باشد          

از  علي(ع)  علم  بيان  كن،كه  جهالت  مكنيد

جِد و جهدي3 به  عدالت  بنمود است  علي(ع)          

  جِد  و جهدي   بـنماييد  ،  كسالت4     مكنيد

عقل  و جهلـند ، دو  نام و دو  نشان در  بشرند           

 اين دو نام و نشان را  بشناسيد ، جهالت  مكنيد

مركز  عدل   و  امانـت   شده   ايران   زِ   قديم         

   ملك خود ، خالي از اين عدل و امانـت  مكنيد

خلق   ايران ، كه  به  همراه   علي(ع) اند    امام         

  نكته  اينـس ، كه  شما   سلب5  امامت   مكنيد

در  روايات   علي(ع)  عالِم  عادل   بوده  است          

  وصف   آن   عالم    از   غير    روايت    مكنيد

علي(ع)  از  فضل و كرامات  و  هنر  مشهودس         

   بـشناسيدش ، از  آن  سلب    كرامت6    مكنيد

راه  توحيد  و هدايت ،كه  به  ايران  باز    است         

  صحنه  سازي  و  دغل ، جزء   هدايت    مكنيد

صحبت  عدل و هدايت  كن ، هيچـس   حسن          

  ليك  اگر  صحبت خود، سنگر  دولت   مكنيد

٭٭٭

2- هدايت     3- سعي و كوشش     4- كاهلي       5- رفع و نفي        6- جوانمردي 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):