🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مهر و ماه

(ثبت: 256499) اسفند 2, 1401 
مهر و ماه

قالب: خوشه ای متغیّر

پاکیزه باش و روان را به نور شو
حرف ار زنی به درستی بگو بگو

در نزدِ پَستِ مغول زاده بشنو این
حرف حسابِ دلت گو به رو به رو

می خور به برابر ببین که کیست
محرم بود بِدَهش می، سبو سبو

دستِ به ره اوفتاده را بگیر
روزی همو بکند دَفع ات از عدو

تکرار اگر کنم این قافیه، خوش است
راز دلت به دو دیده، مگو مگو

آری دهان برِ نااهل بسته بِه
رازت به پرده بگوید چه مو به مو

»

در وادی ادب و شعر و معرفت
خوش شاعری که چو من باشدش گهر

یاران من دو گهر مثلِ مهر و ماه
عباس خوش عَمَلُ دیگری قَمَر[1]

[1]. قَمَر، تخلص حضرت استاد ابراهیم حاج محمدی می باشد.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. بسیار عالی بود استاد ارجمند برای همه عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی دارم در پناه حق تعالی پیروز وپاینده باشید

    • طارق خراسانی

      اسفند 2, 1401

      سلام و درود

      حضور شما گرامی را پاس داشته و لطف حضرتعالی سپاسگزارم

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

  2. برهان جاوید

    اسفند 2, 1401

    آری دهان برِ نااهل بسته بِه
    رازت به پرده بگوید چه مو به مو

    درود استاد ارجمندم
    استفاده کردم
    سپاس از شما به خاطر منشی که دارید و ارزوی موفقیت روز افزون برای شما و دو دوست و شاعر ارجمند
    👏👏👏🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 2, 1401

      سلام برهان عزیزم

      خیلی خوشحالم احساس پاک شما به صفحه ام صفایی بخشیده است

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌹

  3. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 2, 1401

    احسنت جناب استاد طارق ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    مبارک دو استاد خوش عمل و حاج محمدی بزرگوار باشد
    👏👏👏💐🌿🍃

    • طارق خراسانی

      اسفند 2, 1401

      سبام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا🌱🌹🙏🌱

  4. درودها👏👏👏

    • طارق خراسانی

      اسفند 3, 1401

      سلام دخترم
      سپیده مهربان

      سپاس از مهر حضورت

      در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

  5. مهدی سیدحسینی

    اسفند 5, 1401

    به به
    زیبا بود
    شاد و سلامت باشید 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا