🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 موج نو

(ثبت: 239558) خرداد 26, 1400 

 

آسمانِ ذهن را رعدی خروشان بایدش
تا شکوهِ برقهایش لرزه بر پودش زند
بشکند یکباره تار عنکبوتی های ذهن
چون نسیم روح بخش آید که بر رویش زند

نغمه های دلخوشی در روح ها بانگی زند
قطره های روشن اندیشه بر جانش چکد
پرتوی از گلشن و دریا به افکارش رسد
موجِ نو در عالم معنا پدیدارش شود

بستر مردابی دنیا به پرواز و شعف
پیچ نیلوفر به یکباره شکوفاتر شود
اوج گیرد تا ثُریا ساقه ی ذهن بشر
دستِ تفهیمی برآرد گلشن باغش شود

عالمی از نو بسازد ,آدمی دیگر شود
چشمهایش بر بلندای ازل بینا شود
یادش آید آن تعهد های انسان بودنش
گوشهایش برکلامِ خالقش شیدا شود

پله پله نردبانِ ارتقاء را طی کند
قله ی آسودگی در زیر پایش حس کند
بستر پرواز را در آسمانِ ذهن خود
تا گشاید پرده پرده آنزمان احیاء شود

دیده هایش از حصار زرق و برق زندگی
بر فراز نیک ماندن ها دگر محکم شود
هر چه در شیب سقوطِ اوست , کم کم گُم شود
او به دستانش بتابد ریسمان و خُم شود

ریسمان الهی = انجام تکلیف

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. بسیاردلچسب وزیباقلم میزنی
    همواره تابان باشی
    گویا باشی
    شاعر وهنرمند ارجمند
    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • مصطفی مروج همدانی

      خرداد 26, 1400

      هزاران سلام
      هزاران سپاس
      افتخار شاگردی شما را نیز دارم
      برقرار باشید به مهر الهی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا