🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میخ و تابوت

(ثبت: 252691) آبان 15, 1401 

 

می کَنَد آل سعود قبر خودش
ساخت تابوتش به ضرب چکشش
هر یک آن ضربه که وارد می کند
میخ ها می کوبد او فرق سرش

مرگ بر اعتلاف ناجوانمردان علیه مردم محروم یمن

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 10 
  1. زهرا آهن

    آبان 15, 1401

    درود بر شما

    شاعرانگی تان مستدام

    شاد و پیروز باشید🌺🌸

  2. سیاوش آزاد

    آبان 15, 1401

    سلام
    به امید نابودی جنایتکاران آل سعود و اربابانش

  3. م . مانا

    آبان 16, 1401

    سلام
    امید که اول ایران و سپس باقی ملتهای دربند آزاد شوند .

    • سیاوش آزاد

      آبان 16, 1401

      سلام
      ایران که سالهاست آزاد شده است

      فرمود
      عراق و فارس گرفتی به شعر خوش حافظ
      بیا که نوبتِ بغداد و وقت تبریز است
      به حافظ گویم آنها هم گرفته شد
      بیا که نوبت قدس و ریاض و امریکاست

      • م . مانا

        آبان 16, 1401

        کاش منم اینقدر خوش بین بودم

        • سیاوش آزاد

          آبان 16, 1401

          آمده است که:
          هنگامى که پیغمبر گرامى(صلى الله علیه وآله) به اتفاق مسلمانان مشغول حفر خندق در اطراف «مدینه» بود و با نظم خاصى مسلمانان، گروه، گروه با سرعت و جدیت، مشغول حفر خندق بودند تا پیش از رسیدن سپاه دشمن، این وسیله دفاعى، تکمیل گردد، ناگهان در میان خندق سنگ سفید بزرگ و سختى پیدا شد که مسلمانان از شکستن و حرکت دادن آن عاجز ماندند.
          «سلمان» به حضور پیامبر(صلى الله علیه وآله) رسید و جریان را عرض کرد، پیامبر(صلى الله علیه وآله) وارد خندق شد، کلنگ را از «سلمان» گرفت و محکم بر سنگ فرود آورد، از برخورد کلنگ با سنگ، جرقه اى جستن کرد، پیامبر(صلى الله علیه وآله) تکبیر فتح و پیروزى گفت.
          مسلمانان نیز با او هم صدا شده و آهنگ تکبیر در همه جا پیچید.
          بار دیگر پیامبر(صلى الله علیه وآله) کلنگ را بر سر سنگ فرود آورد و مجدداً جرقه اى جستن کرد و قسمتى از سنگ شکست و صداى تکبیر پیروزى پیامبر و مسلمانان، فضاى اطراف را پر کرد.
          براى سومین بار، کلنگ را بلند کرد و بر بقیه سنگ محکم کوبید، مجدداً از برخورد کلنگ با سنگ، جرقه اى جستن نمود و اطراف خود را روشن ساخت، و بقیه سنگ درهم شکسته شد، و براى سومین بار صداى تکبیر در خندق پیچید.
          «سلمان» عرض کرد: امروز وضع عجیبى از شما مشاهده کردم!
          پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: در میان جرقه اى که بار اوّل جستن کرد، کاخ هاى حیره و مدائن را دیدم و برادرم جبرئیل به من بشارت داد آنها در زیر پرچم اسلام قرار خواهند گرفت!
          در درون جرقه دوم کاخ هاى روم را دیدم، و هم او به من خبر داد که در اختیار پیروانم قرار خواهد گرفت.
          در سومین جرقه، کاخ هاى صنعاء و سرزمین یمن را دیدم و او به من بشارت داد که مسلمانان بر آن پیروز مى شوند و من در آن حال، تکبیر پیروزى گفتم، اى مسلمانان به شما مژده باد!…

      • ...

        آبان 16, 1401

        درود به شرفت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا