🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میل گدا

(ثبت: 260795) خرداد 19, 1402 

 

بخدا بغیر خدا اگر احدی سزد که خدا شود
به جهانیان، بجز از علی نشناسم آنکه سزا شود

تو که ملحدانه سخن کنی که خدا چگونه دوتا شود
بده پاسخی به موحدان که علی چگونه دوتا شود

سخن از مقام علی ز بیم اُلوهیت نکند نبی
چه کند خدا و چه مرتبت بدهد که حقش ادا شود

ز خطا تنزه او امید دل است بر همه عاشقان
نشود خدنگ محبتی که رها نموده خطا شود

نه عجب زیادت دوستان به میان لشکر دشمنان
که هرآنکه خاک علی شود نکند اراده که پا شود

صحف تمام پیمبران شده حک به نور جمال او
طلبد چه آیه دگر نبی که روانه سوی حرا شود

چه هراس باشدم از قدر، که قضا رضایت مرتضاست
و هموست شاه کرامتی که رضا به میل گدا شود

 

مهدی شریفی زاده

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):