🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 می شود یا نه؟!

(ثبت: 230173) مرداد 15, 1399 

میشود یا نه؟

نمی دانم ز پشت این غبار آئینه پیدا می شود یا نه
شبی دل مرده آیا رهسپار صبح فردا می شود یا نه

رها از بیم گرداب و هجوم موج ناپیدای اقیانوس
بشر باری دگر همصحبت و همپای دریا می شود یا نه

به گرداگرد اقلیم وفا غیر از حصار بی قراری نیست
نمی دانم خدا همراه جمع خسته ما می شود یا نه

بگو آیا صدای رود و آواز پرستو های شور انگیز
فدای هق هق نعمت زوالی های صحرا می شود یا نه

به سقف آسمان صدها هزاران اختر امید می کوبم
شبی آیا از این آلون حسرت روزنی وا می شود یا نه

من از طرز سکوت عفلت اشعار خواب آلوده می ترسم
ردیف و مصرع ابیات دفتر پر ز غوغا می شود یا نه

برای امتداد راه خوبان در مسیر روشن هستی
صداقت سوژه ای در لابلای درس انشا می شود یا نه

کسی که حق مردم را بمکر و حیله صد باره می چاپد
به پیش دیدگان خلق عالم خوار و رسوا می شود یا نه

به تندیس جوانمردی گمانم نای بر پا ایستادن نیست
نمیدانم پس این روی زانو های خود پا می شود یا نه

تنم با زمهریر استخوان سوز زمستان رعشه می گیرد
که آیا بر کف دستان خاک آلودگان، ها می شود یا نه

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مرداد 15, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. امیر جلالی

    مرداد 15, 1399

    به سقف آسمان صدها هزاران اختر امید می کوبم
    شبی آیا از این آلون حسرت روزنی وا می شود یا نه

    بسیار خوش آهنگ و ردیف و دلنشین…
    مانند همیشه بر دل نشست و بهره بردیم و آموختیم.
    درود بر شما

  3. طارق خراسانی

    مرداد 15, 1399

    سلام و درود

    الحق غزلی جاندار و زیبا ست
    لذت بردم
    سپاس از اشتراک این نفیسه

    در پناه خدا 🌿🙏👏👏👏👏👏🙏🌿

  4. اسماعیل علیخانی

    مرداد 15, 1399

    سلام علیک
    ان شاءالله می شود🌺🌺🌺

  5. رسول رشیدی راد

    مرداد 16, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا