🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 می کشم بارِ عشق و خشنودم

(ثبت: 5093) آذر 10, 1396 
می کشم بارِ عشق و خشنودم

 

عاشقان را گذر سرِ دار است
دلبران را به دلبری، کار است

چون نگارم  نباشدش رحمی
زین سبب کارِ عاشقان زار است

فکرِ نانم مکن که می دانم
آن که باشد به فکر، دادار است

تا نچینند کودکان گل را
ساقه ی گُل قیامت از خار است

دل طلب کرده بوسه ای؟! هرگز
بر لبم بوسه بوسه، آوار است

نکته بر من مگیر و خود را باش
ناصحا، کارِ  دل بر اجبار است

می کشم بارِ عشق و خشنودم
تا به دوشم ز دلبران بار است

توبه کردم  ز خواندن غیری
خواندن غیر حق مرا عار است

آن که چشمِ طمع به گردون دوخت
نزدِ  یاران معرفت خوار است

23 اردیبهشت 1392

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. علیرضا حکیم

    آذر 11, 1396

    آن که چشمِ طمع به گردون دوخت

    نزدِ  یاران معرفت خوار است

    بسیار زیبا و خواندی

    درودها جناب طارق

    بمانید به مهر

    • طارق خراسانی

      آذر 12, 1396

      سلام و درود بر استاد حکیم عالیقدر

      تنها می توانم بگویم  بوجودتان افتخار  کرده  و خوشحالم در کنارما هستید

      در سایه سار الهی سلامت باشید

  2. مهدی رفوگر

    آذر 12, 1396

    نکته بر من مگیر و خود را باش

    ناصحا، کارِ  دل بر اجبار است

    سلام …. درود و احسنت بر شما …. همیشه تندرست و شادکام و پیروز باشید

    • طارق خراسانی

      آذر 12, 1396

      سلام و درود به دوست فرهیخته و شاعرم

      جناب رفوگر

      امدن و رفتن  یعنی تولد و مرگ  که دو اصل مهم  بشمار می اید جبر است … از ما سئوال  نشده   کی و کجا به دنیا ببیاییم  و نوع موجودیت ما

       . ایا به خواسته ی ما بوده است؟ مرگ هم  بنا به خواست و اختیار  ما نیست  … شاید یکی بخواهد   هفت سال عمر کند و دیگری  هفتصد سال ..

      می گویند  بین این  دو اختیار است که بنده عرض می کنم  اختیاری که زیر مجموعه ی جبر است

      در سایه سار مهر الهی شاد زی

  3. آرزو نوری

    آذر 12, 1396

    سلام و عرض ادب استاد

    ناصح بیچاره می اندیشد اثر می کند این پندها اما….

    • طارق خراسانی

      آذر 12, 1396

      سلام به دختر شاعر و اندیشمندم

      بزرگترین دلخوشی ما این است ارزوی عزیزمان سلامت و در کنار ماست

      ممنونم از حضور گرمتان

      در سایه سار مهر الهی  شاد ری دخترم

  4. جواد مهدی پور

    آذر 12, 1396

    سلام و عرض ارادت محضرتان استاد گرانقدرم

    زیبا و نغز سرودید

    لذت بردم

    زنده باشید به مهر

    • طارق خراسانی

      آذر 12, 1396

      سلام و درود بر  بزرگ شاعر سرزمینم

      عزیز جان بوده و هستید

      ممنونم از حضور گرمتان

      در سایه سار مهر الهی شاد زی

  5. سحر جهانی

    آذر 13, 1396

    سلام و درود بر استاد طارق بزرگوار

    نغز و اندیشمندانه سروده آید.

    ایام به کام……….

  6. اکبر رشنو

    آذر 16, 1396

    درود ها   و سلام

    همیشه مشحون  احساس بلند  و   استحکام لفظ و معنی

    و   گرانسنگی  از  پیام  که  جان داروست  از  نگاه متعالی

    و

  7. مهدی صادقی مود

    آذر 17, 1396

    درودها استاد عزیز

    زیبا سروده اید

    فکرِ نانم مکن که می دانم

    آن که باشد به فکر، دادار است

    در پناه حق

  8. سلام استاد عزیز…بسیار زیبا

    قلمتان سبز

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا