🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ناز شست

(ثبت: 243351) آذر 16, 1400 

ناز شصت

ببند دار من و گیسوان مستت را
بریز دور سرم حلقه های دستت را

هنوز بر سر راهم که مژده ای آید
مگیر خرده جامانده ی الستت را

کشید هر دل عاشق به سینه اش اهی
ندید جز خم ابرو و ناز شستت را

چه بود توشه ایام بی پر و بالی
کِه داد؟ رونق امید ناگسست را

ببار برکت خود را به سمت ابادی
بیار بار دگر تار و پود هستت را

بخند بر سر اوضاع چرخ بی بنیاد
بساز بار دگر کام می پرستت را

 

 

 

 

نقدها
  1. پیرایه یغمایی

    آذر 16, 1400

    با سلام
    در این بیت (بیت مطلع) :
    ببند دار من و گیسوان مستت را
    بریز دور سرم حلقه های دستت را
    نمی دانم آیا صفت (مست) برای گیسوان مناسب است يا نه؟
    و اگر مناسب است آيا زیباست يا نه ؟
    همچنین من منظور شاعر را از حلقه های دست متوجه نشدم
    اگر حرفم بی مورد است از حالا عذر می خواهم

    • علی معصومی

      آذر 16, 1400

      درودها بانو پیرانه ارجمند
      ◇◇◇
      چه خوب شد که آمدی…
      و من هم
      گیجم به پای گیسوانی مست
      و
      حلقه حلقه دست هایی که
      چشمانم را گرفته اند
      مرا ببخش
      جز این ام
      به چنته هرگز نیست
      ◇◇◇
      و
      ارادت
      🍃🌺

      • پیرایه یغمایی

        آذر 17, 1400

        من به فدای شما و خوش آمد شما
        یک مرتبه خیلی گرفتار شدم و بین ما فاصله افتاد و بخشش بسیار
        و حالا:
        شعر بسیار هم زیباست علی جان / بیت پایانی هم که خوب مُهر زده
        از پس قافیه سخت هم که خوب برآمده اید
        پس دیگر شکایت از چنته ی خالی ناشکری است عزیز

  2. طارق خراسانی

    آذر 17, 1400

    ببند دارِ من و دیدگانِ مستت را
    بیار بر سرِ من عاشقانه دستت را
    سلام و درود بر عزیز جانم

    فدای تو طارق
    در پناه خدا…. 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

نظرها
  1. آذر 16, 1400

    سلام و عرض ارادت جناب معصومی دوست گرامی نوشیدم از زلال اندیشه ی پر بار شما بزرگوار

  2. فریبا نوری

    آذر 16, 1400

    چه بود توشه ایام بی پر و بالی
    کِه داد رونق امید ناگسستت را؟

    درودها استاد معصومی گرانقدر
    🌷👏🌷

  3. عظیمه ایرانپور

    آذر 16, 1400

    درود بر شما
    خیلی ززیباست
    فقط در مصرع چهارم یک هجا کم هست🌷

    • پیرایه یغمایی

      آذر 16, 1400

      سلام عظيمه جان
      من فضولی می کنم در مورد مصراع چهارم:
      فکر کنم بايد (خرده ی) بخوانيم:
      مگیر خرده ی جامانده ی الستت را

    • علی معصومی

      آذر 16, 1400

      درودها بانو ایرانپور عزیز
      خوشحالم از دیدن تان
      ◇◇◇
      مگیر خرده
      “ی”
      جامانده ی الستت را
      ◇◇◇
      باید برای پیری خود
      چاره ای کنم
      و
      ارادت🌺

  4. خسرو فیضی

    آذر 16, 1400

    . بخند بر سر اوضاع چرخ بی بنیاد
    . بساز بار دگر کام می پرستت را
    .
    . استاد ارجمند جز این که سفارشش کردی !!
    . چه می توان کرد ؟؟
    . نگاهتان پرامید باد 🌸🌿🌸

  5. درودها شاعر گرانقدر زیباست وزنی که همیشه زیبا بوده
    👌👌🌸

  6. محمدعلی رضاپور

    آذر 16, 1400

    سلام و درود و احسنت بر شما 🌿🌿🌿🌹🌷

  7. کبری محمدی

    آذر 19, 1400

    سلام
    بسیار عالی ست
    مانا باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا