🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نخ‌هااای نقره‌ای

(ثبت: 257853) فروردین 11, 1402 

 

کنار پرتگاهِ مِه گرفته,

به یاد ما

و سرگیجۀ غازهای وحشی,

سنجاب‌ها هم

در انتظارِ پایانِ زمین‌اند:

جوزِ کاج‌ها را می‌جوندُ

با هر پرش از روی شاخه‌ها

سکوتِ قدم‌ها بر ابریشمِ شب را

برف‌باران می‌کنند

درست مثل گیسوی ننه گلابتون

آنگاه که به نحس اکبر می‌اندیشید

و درست به عکسِ دیده‌بان

که ساعتی پیش از محاسبۀ جرم زحل

محو صدای سوختن هیزم‌ها شد

وَ ما

که دقیقه‌ای قبل از سقوطِ آفتاب

هوای شیرینیِ شربتی کردیم

و شرابِ پیرِ فلک نوشیدیم

در هنگامۀ شبِ ساقیان

که قدح قدح سکوت می‌آوردند

به رقصِ نخ‌‌های نقره‌ای

بر دست و پایشان

اینک,

از جنگل برفی

به گوشِ اجرام سماوی

کدام کاج و کدام بلوط

غزلِ خداحافظی نخواهد خواند

در عصر یخبندان؟!

 

1401.12.03

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 11, 1402

    کدام کاج و کدام بلوط

    غزلِ خداحافظی نخواهد خواند

    در عصر یخبندان؟!

    سلام و درود

    احساس می کنم دیگر خوانندگان این شعر زیبا تسلیم یک واقعیت می شوند و آن صبوری و مقاومت است.

    بسیار لذت بردم

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. مهدی سیدحسینی

    فروردین 11, 1402

    درود بر شما بهره بردم
    با آرزوی موفقیت روزافزون 🌷🌷

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 11, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

  4. علی معصومی

    فروردین 11, 1402

    درودها بر شما
    استاد بانو نوری ارجمند
    ♤♤♤
    شعر زیبایی است
    قبلا خوانده بودم
    💠💠💠

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا