🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نفس همچون اژدهایی چند سر

(ثبت: 213332) شهریور 29, 1398 

گر گله مندم ، ز دستت ،ای عزیز
خوب می دانی ز شیطان لا گریز

کرد باید نفس خاطی را مهار
لا خطایی تا مداوم اشک ریز

عزم جزمی کن چو کوهی استوار
ایستا ، با باد نفسی ، در ستیز

نفس همچون اژدهایی چند سر
خون نفسی اژدهایی را بریز

با قوا ایمان ، توکل ، بر خدا
گر گناهی چون خزانی برگریز

ای رها از عشق بشنو این سخن
با فراهم توشه تقوا ، رستخیز

رخصتی را می دهد ، عابر از آن
سمت هر یک چشمه ای خواهی تمیز

چشمه ای طالب ولی ای ربّنا
کوثری نامی ،صراحی با مویز

ولی اله بایبوردی

20 / 05 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 29, 1398

    سلام استاد بایبوردی عزیز

    اشعارتان بوی خوش معنویت را دارد
    فضاي سایت از آنان عطر آگین می شود

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 29, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی والامهر

      سپاس از نگاه محبت آمیزتان…

      تقدیمی : 🌸

      بی نهایت گشت حکمت ، برملا
      قطره با دریا شود بحری ، دلا

      عشق بازی بینِ معشوق عاشقی
      با بنا عشقی ، میان خلقی نما

      ولی اله بایبوردی

      29 / 06 / 1398

      🌈🌈🌿💐🍃🌹🍃💐🌿🌈🌈

  2. حامی شریبی

    شهریور 29, 1398

    حدیث نفس
    همیشه ندای شرمساری ست که همواره بنا به وسوسه های نفسانی عذر تقصیر به درگاه خداوند بردن است که باید مبارزه با آن را در طریق راه مد نظر داشت
    درودتان باد جناب استاد بایبوردی فهیم و اندیشمند
    قلمتان توانا و احساستان تواناتر سربدار قلم و اندیشه
    در پناه
    خدای
    خوبیها

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 29, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب شریبی عزیز

      سپاس از حضور سبزتان ….

      تشکر از نکته نظر زیبایتان …

      شادکام باشید چو مهر عالمتاب

      تقدیمی :🌷

      گر به نجوایی درون گویایِ حال
      خود بخود گویایِ احوالی ،مقال

      در تمامی لحظه نجوا با خدا
      گر چه نالانیم ،دوری از ملال

      ولی اله بایبوردی

      29 / 06 / 1398

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  3. محمد ترکمان(پژواره)

    شهریور 29, 1398

    … سلام استاد چرا من این اثر تابناک را ندیدم؟
    در هرحال باز سعادت نصیبم شد و شهامتی تا بخوانم و بیاموزم تا غروب…

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 30, 1398

      سلام

      استاد ترکمان بزرگوار

      سپاس از همراهی تان…

      شاگردی بیش نیستیم ….

      در پناه خدای لایموت

      💐💐💐🍃💐💐💐

  4. امیر جلالی

    شهریور 30, 1398

    هر وقت اثری از شما را می بینم ، بخود می گویم ، ببینیم اینبار چه یاد خواهیم گرفت و چه یادمان خواهد داد جناب بایبوردی عزیز …
    زیبا بود و دلنشین و آموزنده…
    درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 30, 1398

      سلام

      استاد جلالی ارجمند

      بنده نوازی می فرمایید استاد

      شاگردی بیش نیستیم پای تخته سیاه عشق …

      در پناه ایزد منّان

      🍃🍃💐🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا