🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 « نقشِ فریب »

(ثبت: 3574) اسفند 17, 1395 

« به نام خدا »

 به ظاهر ؛ جملگی با هم رفیقیم ؛

به باطن ؛ نقشِ نیرنگ و فریبیم 

نصیبی کس نبرد از خوبیِ ما

از این رو؛ از محبت بی نصیبیم

نقابِ مهربانی بر رخِ ماست

ولی همچون هیولایی مهیبیم 

به ارزشهایِ والا بی تفاوت ؛

به میدانِ تباهیها رقیبیم

به جای دستگیری از ضعیفان

پِیِ پُر کردنِ انبان و جیبیم

گهی بر حالِ مصلوبان بگرییم

گهی بر دوشِ آنان خود صلیبیم

یِکایِک؛ مستحقِ وعظ و پندیم

ولی در صدرِ هر مجلس خطیبیم

ز درمانِ عیوبِ خویش عاجز ؛

به عیبِ هر کس و ناکس طبیبیم

اگر آلوده چشم و بد دهانیم ؛

چرا ؛ دنبالِ همراهی نجیبیم ؟

« مراد از اشرف المخلوق ماییم ؛ »

ولی با رسمِ انسانی غریبیم !

از این حیوان ناطق هیچ عجب نیست؛

که ما در وادی خلقت عجیبیم !!!

حقیقت تلخ بود و گفت؛ «مهران»

نرنجیم از حقایق گر ادیبیم.

« مهران اسدپور »

نظرها 15 
  1. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 17, 1395

    احسنت بسیار زیبا زیبا سروده اید.

  2. علیرضا آیت اللهی

    اسفند 17, 1395

    سلام

    به شاعر گرامی جناب اسد پور

    همیشه منتظر این هستم که شعری جدید از شما بخوانم و مستفید شوم

    بازهم تصویری ماهرانه و آسیب شناسانه از جامعه بدست داده اید

    می تواند رئالیست تلقی شود…

    امٌا چون به اقتضای غلو در ادبیات فارسی کمی مسئله را پررنگ تر نموده اید آن را سور رئالیست ، البته به سبک فرانسوی آن ، می بینم.

    مستفید شدم ؛ شاعرانگیتان مستدام

    • مهران اسدپور

      اسفند 19, 1395

      درود استاد ؛

      سپاس از الطاف همیشگی شما …

  3. جواد مهدی پور

    اسفند 18, 1395

    سلام و عرض محضرتان جناب اسد پور گرانقدر

    بسیار نغز و فاخر

    مبین مشکلات جامعه

    هر بیت تابلویی از واقعایت تلخ اجتماع است

    درود بر تعهد قلمتان

    سر بلند باشید به مهر

    • مهران اسدپور

      اسفند 19, 1395

      درود جناب مهدی پور عزیز ؛

      سپاس از حضور پر مهر شما…

  4. فرزاد امین اجلاسی

    اسفند 18, 1395

    درودها گرامی

    زیبا و تصویر گر درد

    • مهران اسدپور

      اسفند 19, 1395

      درود و سپاس همراه صمیمی ؛

      پاینده مانید به مهر …

  5. درود هاااا

    واقعیت هارا بسیار صائب ومتین به تصویر وتحریر درآوردید

    لذت بردم

    قلمتان مخلد

    • مهران اسدپور

      اسفند 19, 1395

      درود و سپاس از حضور سبز و پرمهرتان …

  6. طارق خراسانی

    اسفند 18, 1395

    سلام اشکان عزیز

    در جاده بودم و.برایت کامنتی نوشتم 

    خواستم ویرایش کنم نت رفت

    دوباره نوشتم  باز با مشکل گویا مواجه شد

    غزلی زیباست و از دیدگاه من حکم  منشوری را دارد که این منشور  باعث کمال انسانی خواهد شد.

    دلمریزاد

    در پناه خدا 

    • مهران اسدپور

      اسفند 19, 1395

      با درود دوباره…

      جناب خراسانی عزیز در بخش تایید نظرات نظر حضرتعالی را تایید و سپس پاسخ دادم ولی در ذیل نظرات به نمایش در نیامد ، و نظری مربوط به شعر دوستی دیگر قید گردید، با چند بار تکرار باز هم مشکل مرتفع نشد علت را نمیدانم ولی باز هم از الطاف بیکران شما بی نهایت سپاسگزارم …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا