🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نمی شود

(ثبت: 232946) آبان 7, 1399 

 

می خواستم  تا  بگذرم  از  او….نمی شود
چیزی که  با  هر  جنبل و جادو  نمی شود

وقتی  ندیدم   اشتیاقی  را  به   چشم  او
گفتم؛  خدای  عشق… دیگر  او   نمی شود

هر چند  بعد از  رفتنش، فهمیده ام، کسی
در  قلب  من،  مانند  آن  ” بانو”  نمی‌شود

صیاد دل، شاید فراوان دیده ام، ولی
تأثیر چشمی ،، مثل آن آهو نمی شود

در  قایق   شکسته ی،  درگیر   موج   من
دست   کسی  مانند  او،   پارو  نمی شود

بیمار  چشم   روشن  او،   تا  ابد،  منم !!!
دردی  که  درمانش  دگر   دارو  نمی شود

در خواب دیدم دیشب از دستش رها شدم
” بدبخت “! خواب مردها،  وارو نمی شود

#علی_سلطانی_نژاد

 

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    آبان 7, 1399

    درود

    این غزل در ریتم و وزن دلچسب ومطبوع طبع

    مردف
    با ردیف ” نمی شود ”

    بر محور عشق وارادت

    که ضمن ترمیم آهنگ شعر وختم بخیر کردن اواخر ابیات به مضامین هم کمک در تکمیل می کر د که حسن بود

    ومهمتر ابیات در اقل غزل
    کار کر د منسجمی را رقم می زد

    “وارو رو “نمی شود در آرایه تمثیل بود واین غزل در روانی وسلاست ادبییت خوبی را هم آن را همراهی می کرد
    در زبان یکدست ومرتبط طول و عرض تا ختام می رفت
    “دارو نمی شود “گرچه در تمثیل برده بیت وشعر را
    اما
    باید ” دوا “به کار می رفت چون دوا در مرحله ی ایهامی هم می نشست و معنی درمان را هم دارد و دارو را باهم و در ضرب المثل هم که رایجست ” دوا ” رایجست

    ودیگر ” خدایش ” که خداییش اگر می شد شاید بهتر بود
    وخدایش معنی را متفاوت می کند و در خداییش بصورت صفت و ضمیر می آمد ولی خدایش اسم وضمیرست وصفت نیست و معنارا مقداری دور از ذهن کرده
    و به تاویل می رود در مصداق خودش

    با ارادت

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    آبان 7, 1399

    درودها
    شعری خوش حس و روان میهمان قلم شما بودم
    دستمریزاد🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 7, 1399

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌷

  3. جمشید عزیزی

    آبان 7, 1399

    سلام و درود
    لذت بردم👍🌹

  4. جواد مهدی پور

    آبان 7, 1399

    درود بر شما💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا