🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نه

(ثبت: 257054) اسفند 17, 1401 

 

صد دل بشوم ،عاشقتِ ای زیبا؟ نه
با دل بدهم باقیِ دینم را ؟ نه

دل بستگیت خشت زدن در آب سَت !
بالشت شود خشتِ دلت،شب ها ؟نه

تو قصه یِ آن سیب به گوش ات خورده !
آن کاشفِ بر صلیبُ آن شیدا ؟ نه

کی آیه یِ یأسَت بشود ختمِ به شوق!
الوعده وفا گوش شوم آیا ! نه

از خونِ غزل، چکید بر دفترِ عشق !
با دودِ جگر بزن بر آن امضا ! نه

ای نه تو چه نحسی، لبم آویزان شد!
خوبی یِ تو میخاست، در این غوغا، نه!

دیروز در آن کوچه تنم می لرزید !
کی میگذری از سرِ آن فردا؟ نه!

ایوب شدم خدا ، چه صبری دادی!
بنشین سَرِ جایت ، پسرِ حوّا، نه !

دستی تو بکش بر سَرِ من ای شعرم!
خود کرده چه تدبیر کند ، حالا نه!

میثم علی یزدی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 17, 1401

    سلام و درود

    میلاد فرزانه عشق بر شما مبارک

    در پناه خدا 🌱🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌱

    • میثم علی یزدی

      اسفند 17, 1401

      درود استاد طارق خراسانی

      عید ولادت منجی بر شما

      و اهالی محترم شعر پاک

      تهنیت باد

  2. صفا یغمایی

    اسفند 17, 1401

    درودتان واسعدالله ایامکم سعیدا
    🌺🌺🌺

    • میثم علی یزدی

      اسفند 26, 1401

      درود سپاسگزارم

      جناب یغمایی

      سپاسگزارم

  3. محمدعلی رضاپور

    اسفند 17, 1401

    سلام و درود
    عیدتان مبارک

  4. غلامحسین جمعی

    اسفند 17, 1401

    تو قصه یِ آن سیب به گوش ات خورده !
    آن کاشفِ بر صلیبُ آن شیدا ؟ نه

    درودو سپاس بر شاعر فرهیخته وبزرگوارم

    جناب یزدی

    دستمریزاد عزیز زیبا و دوست داشتنی است بزرگوار

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • میثم علی یزدی

      اسفند 26, 1401

      درود جناب جمعی

      پاینده باشید

      سپاسگزارم

  5. سعید فلاحی

    اسفند 17, 1401

    درود بر شما استاد یزدی

    لذت بردم از سروده‌ی جنابتان

    پیروز باشید

    عیدتان مبارک
    دعای خیر حضرت بقیةالله روحی و ارواحنا له الفداء بدرقه‌ی جان و مالتان

    • میثم علی یزدی

      اسفند 26, 1401

      درود جناب فلاحی

      سپاسگزارم

      به مهر خوانید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا