🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نهانخانه دل

(ثبت: 255323) بهمن 4, 1401 

نهانخانه دل
سرزدم نیمه شبی بر در کاشانه دل
خلوتی کرده دهم گوش به افسانه دل

حلقه بر در زدم آهسته در آغوش کنم
مُهر اگر باز شود از لب مهرانه دل

دوختم چشم بر آن خانه خمار مگر
سر کشم تا قدحی از می میخانه دل

مثل آن ساز که بشکسته، بپا خاست فغان
تا زدم دست بهر گوشه ی ویرانه ی دل

در گشودند چو با حال خراب افتادم
چون شدم مست از آن ناله مستانه دل

زنده شد در دل ویرانه من خاطره ها
پر شد از خون جگر جام و پیمانه دل

گفت اینجاست یگانه حرم خلوت ما
راز ما گشته نهان کنج نهانخانه دل

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 13 
  1. جواد مهدی پور

    بهمن 4, 1401

    غمت در نهانخانه ی دل نشیند
    به نازی که لیلی به محمل نشیند

    🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

    دوختم چشم بر آن خانه خمار مگر
    سر کشم تا قدحی از می پیمانه دل

    نا گشوده در میخانه دل مست و خراب
    سر نهادم به سر بسته خمخانه دل

    مثل آن ساز که بشکسته، بپا خاست فغان
    تا زدم دست بهر گوشه ی ویرانه ی دل

    💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿

    سلام و احترام محضرتان جناب استاد یگانه گرامی

    زیبااا ست

    از شعر پاکتان لذت بردم

    عالی سرودید

    زنده باشید به مهر

    💐🙏🙏🙏👏👏👏👏🌹❤️🌹

    • درود و عرض ادب دارم محضر جناب دکتر مهدی پور عزیز که بنده نوازیتان مایه مباهات و افتخار است برای حقیر.
      از حضور و همراهی سبزتان سپاسگزارم و آرزوی سعادت برایتان دارم.
      🌼🌼💚🌼🌼

  2. طارق خراسانی

    بهمن 4, 1401

    سلام و بس درود بردوست شاعرم حضرت یگانه

    چه غزل پر شور و زیبایی
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌱🌹❤️🙏🌱

    • درودها بر استاد بزرگوارم جناب طارق عزیز و گرانقدر.
      از اینکه به مهر می نوازیَم، سپاس.
      امید که جاودان و شادمان بمانید گرامی.
      🌺🌺💙🌺🌺

  3. سیاوش آزاد

    بهمن 4, 1401

    سلام موید باشید

  4. محمدعلی رضاپور

    بهمن 4, 1401

    سلام و درود بر شما و نهانخانه ی دل پاک و مهربان شما بزرگوار

    • عرض سلام و سپاس از مهر بی نظیرتان جناب رضاپور عزیزم.
      پاینده باشید و سلامت.
      🥀💙💙🥀

  5. بهمن 4, 1401

    درود بر شما جناب وحدتی یگانه
    نویسا باشید و موفق🌹

    • درود بر شما گرامی که مشخصاتتان نیفتاده است.
      حضور پر مهرتان را قدردانم.
      🌾💛💛🌾

  6. صفا یغمایی

    بهمن 4, 1401

    درودبراستادیگانه‌ی شیرین سخن
    زیبا وستودنی
    آفرین برشما وقلم توانایتان
    🌺🌺🌺

    • درود بر استاد یغمایی گرانمایه و با صفا.
      وجودتان سبز و پاینده.
      🥀🥀🥀

  7. نسرین حسینی

    بهمن 5, 1401

    همچون بقیه اشعارتون زیبا ودوست داشتنی بود

    درودها برشما جناب یگانه عزیز و ارجمند
    قلمتون ماندگار 🌺🌺❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا